Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door FenixGoesEvil »

Hier volgt een quote van http://www.fruitvliegjes.net/fruitvliegjes-kweken/

Hoe kweek je fruitvliegjes? Fruitvliegjes kweken is niet moeilijk! Leer hier hoe je zelf fruitvliegjes kweekt.

De meeste mensen proberen van fruitvliegjes af te komen en te voorkomen dat ze in huis komen. Toch zijn fruitvliegjes soms erg gewild. Fruitvliegjes zijn een goede, gezonde voedingsbron voor kleine huisdieren zoals sommige vogels, kleine kikkertjes, hagedisjes, mieren, sommige vissen en babyreptielen die nog te klein zijn om grotere insecten te kunnen eten.

Fruitvliegjes kopen
Om fruitvliegjes te kunnen kweken, moet je eerst fruitvliegjes in huis hebben. Fruitvliegjes kan je in een dierenwinkel kopen. Natuurlijk kan je ook zelf fruitvliegjes lokken door ergens een overrijpe banaan of ander soort fruit neer te leggen. Het is dan alleen een kwestie van tijd wanneer de fruitvliegjes komen. Helaas kleeft er een ontzettend groot nadeel aan het zelf lokken van fruitvliegjes. Je hebt niet alleen je voeding voor je huisdieren, maar gelijk een hele vliegende kolonie in je huis rondvliegen en dat is meestal toch niet de bedoeling.

Fruitvliegjes zonder vleugels
Er bestaat een bepaalde soort fruitvlieg dat geen vleugels heeft. Deze soort koop je in de dierenwinkel. Een fruitvlieg zonder vleugels is gemakkelijk, want dan kunnen ze tenminste niet wegvliegen! De kans dat je hele huis vol met fruitvliegjes raakt, is een stuk kleiner wanneer je fruitvliegjes niet kunnen vliegen.

Fruitvliegjes kweken in stappen
Succesvol fruitvliegjes kweken hangt van verschillende factoren af. De temperatuur mag niet te koud of te warm zijn, het moet een beetje vochtig zijn, maar ook weer niet te nat, maar ook het aantal vliegjes waarmee je begint met kweken speelt een rol. Om met succes zelf fruitvliegjes te kunnen kweken heb je ongeveer 50 fruitvliegjes nodig.

Stap 1, de benodigdheden
Voordat je begint met fruitvliegjes kweken, heb je aan aantal spullen nodig. De spullen die je nodig hebt zijn:

Ongeveer 50 fruitvliegjes (zonder vleugels)
Voedingsbodem (verder uitgewerkt in stap 2)
Houtwol of koffiefilter of een prop keukenpapier of een wc-rolletje
Een pot met een hoogte van ongeveer 15 cm
Een afsluiting voor de pot: panty of keukenpapier of een heel dun gaasje
Stap 2, de voedingsbodem
Om fruitvliegjes te kweken, hebben ze een goede voeding nodig. Er zijn allerlei verschillende recepten die je kunt maken om een goede voedingsbodem voor fruitvliegjes te krijgen. Alleen een stuk fruit kan ook goed werken als voedingsbodem, maar als er ook andere voedingsstoffen voor de fruitvliegjes beschikbaar zijn, zal het resultaat beter zijn. Wij hebben 2 goede recepten beschreven die je kunt gebruiken als voedingsbodem voor het kweken van fruitvliegjes.

Recept met slagroom en geprakte banaan

De ingrediënten die je voor dit recept nodig hebt, zijn:

Geprakte banaan
Scheutje melk, scheutje bier en een scheutje slagroom
Heel fijne wortelrasp
Havermoutvlokken
Bereiding

Meng de geprakte banaan, melk, bier, slagroom en wortelrasp goed door elkaar. Doe als laatste een eetlepel havermoutvlokken bij het prutje. Roer alles goed door elkaar tot dat het een papje wordt. Voeg meer havermout toe, als het papje te vloeibaar blijft.

Recept met warme appelmoes

De ingrediënten die je voor dit recept nodig hebt, zijn:

Appelmoes
250 gram gemalen havermoutvlokken
25 Verse bakkersgist
Lauw water
Bereiding
Los het gist op in het water, warm ook de appelmoes op. Doe de opgeloste gist, warme appelmoes en de gemalen havermoutvlokken in een kom en meng alles goed door elkaar. Meng net zolang totdat je een papje hebt. Dek dan de kom af met een natte theedoek en laat dit 1 nachtje staan zodat het kan gaan rijzen.

Stap 3, pot vullen
In deze stap kan de pot gevuld worden zodat de fruitvliegjes een goede leefomgeving hebben om zich in voort te planten. Als eerste doe je een laagje van de voedingsbodem in de pot. Bovenop de voedingsboden kan de koffiefilter ( of houtwol, een prop keukenpapier of een wc-rolletje) gelegd worden. Op de koffiefilter kunnen de volwassen fruitvliegjes gaan zitten en de maden kunnen zich er ontpoppen. Doe als laatste ongeveer 50 fruitvliegjes in de pot. Sluit de pot daarna snel af!

Stap 4, pot afsluiten
De pot kan je afsluiten met bijvoorbeeld een panty. De panty doe je strak om de pot heen en je sluit hem af met een elastiekje. Zet de pot op een redelijk warme plaats ergens in huis. Zet de pot niet buiten neer, want dan heb je kans dat er een wilde fruitvlieg in je pot komt. Als de wilde fruitvlieg vervolgens gaat paren met de ongevleugelde fruitvliegjes, heb je straks allemaal vliegende fruitvliegjes.

Als afsluitmateriaal kan ook keukenpapier of een speciaal gaasje gebruikt worden.

Stap 5, wachten
De vrouwtjes fruitvliegjes zullen direct allemaal eitjes leggen. Na ongeveer 1 week zijn de eitjes al uitgegroeid tot larven. Na nog een week wachten zullen de larven uitgegroeid zijn tot duizenden fruitvliegjes. Een deel van de fruitvliegjes kan je gebruiken om het hele fruitvliegjes kweek proces te herhalen. Het andere deel om je huisdiertjes eten te geven!


Ik weet dat veel van jullie fruitvliegjes geven aan je miertjes hopelijk is dit goede info die ik hier post een reputatie puntje is altijd welkom :oops: succes met je kweek
EDIT MOD: graag bronnen vermelden, Fenix!
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door ANThousiasteling »

Ik heb zelf 20 pijlgifkikkers en doe het als volgt.

Men neme een plastic bakje, schep er 6 eetlepels Brinta in, water erbij tot het een papje is maar niet te nat, 3 blokjes banaan erop, een dot houtwol of iets dergelijks (zit vaak bij je kerstpakket of in de verpakking van een goed fles wijn…misschien te krijgen bij de slijterij), 25 tot 40 niet vliegende vliegjes erbij (koop deze in de winkel en ga niet lopen rotzooien met vliegende vliegjes uit je huis/kamer want die gaan zeker ontsnappen en je mieren hebben er niets aan), potje afdekken met een papieren doekje en omklemmen met een elastiekje zodat het bakje kan ademen en klaar is kees.

Weinig ingrediënten, simpele bereiding.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door FenixGoesEvil »

Dat is indderdaad simpel ik den dat te reptielen winkel bij ons het ook zo doet. Het ziet er ongeveer het zelfde uit als jij beschrijft.
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Sean
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 november 2013
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Sean »

Ik heb hier eigelijk een vraag over. Ik heb het tot een goed einde gebracht. Ze eten ze op zolang ze leven. Vanaf dat ze dood in de bak liggen, kijken ze er zelf niet meer naartoe en schimmelen ze langzaam weg. Komt het omdat er genoeg eten is, zoals suiker en suikerwater?
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door FenixGoesEvil »

Probeer je fruitvliegjes eens in de vriezer te doen en als ze dan nog niet eten zou ik proberen ze in suikerwater te dompelen of door te snijden of er in prikken dat de vloeistoffen uit het vliegje uit lopen.
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Sean
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 november 2013
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Sean »

Dankuwel
FenixGoesEvil
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 28 september 2013
Locatie: Olen, België
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door FenixGoesEvil »

hopelijk lukt het dan, anders vraag je het maar :).
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door GvG »

@Sean: Welke soort mieren heb je?

Waarschijnlijk eten je mieren nu niets meer omdat ze geen voeding nodig hebben voor de larven. De larven ontwikkelen zich nu minder snel omdat het winter wordt. Als de larven niet ontwikkelen hebben de mieren minder dierlijk voedsel zoals fruitvliegjes nodig. Fruitvliegjes in suikerwater dompelen zou ik afraden. Dit geeft meer rommel en meer schimmel.

Dit wordt trouwens offtopic. Je kan beter een nieuw topic openen als je meer vragen hebt, Sean.
Sean
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 november 2013
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Sean »

En hoe open je een topic ? Sorry ik ben nieuw
Sean
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 november 2013
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Sean »

En het is de lasius niger om mee te beginnen en later eens over te schakelen
Sean
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 november 2013
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Sean »

En het is de lasius niger om mee te beginnen en later eens over te schakelen
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door GvG »

Lasius niger zal nu voorlopig geen voeding nodig hebben. Ze gaan in winterrust.

Als je op de "voorpagina" klikt op "beginnersvragen en -informatie". Daarna klik je op de knop "nieuw onderwerp".
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Mika »

Fenix, je post een hele website, zonder vermelding:

Ik heb hier 2 opmerkingen bij:
1) Die site staat onder copyright, en je mag dat niet zomaar kopiëren, zeker niet zonder bronvermelding.
2)Info uit deze site is soms onzorgvuldig, en niet altijd juist. Mensen zullen onze site lezen, en deze info aannemen, 'en het gelezen hebben op antforum.'

Wij hebben niet de tijd om alles te corrigeren.
FenixGoesEvil schreef:Hier volgt een quote van http://www.fruitvliegjes.net/fruitvliegjes-kweken/

Hoe kweek je fruitvliegjes? Fruitvliegjes kweken is niet moeilijk! Leer hier hoe je zelf fruitvliegjes kweekt.

De meeste mensen proberen van fruitvliegjes af te komen en te voorkomen dat ze in huis komen. Toch zijn fruitvliegjes soms erg gewild. Fruitvliegjes zijn een goede, gezonde voedingsbron voor kleine huisdieren zoals sommige vogels, kleine kikkertjes, hagedisjes, mieren, sommige vissen en babyreptielen die nog te klein zijn om grotere insecten te kunnen eten.

Fruitvliegjes kopen
Om fruitvliegjes te kunnen kweken, moet je eerst fruitvliegjes in huis hebben. Fruitvliegjes kan je in een dierenwinkel kopen. Natuurlijk kan je ook zelf fruitvliegjes lokken door ergens een overrijpe banaan of ander soort fruit neer te leggen. Het is dan alleen een kwestie van tijd wanneer de fruitvliegjes komen. Helaas kleeft er een ontzettend groot nadeel aan het zelf lokken van fruitvliegjes. Je hebt niet alleen je voeding voor je huisdieren, maar gelijk een hele vliegende kolonie in je huis rondvliegen en dat is meestal toch niet de bedoeling.

Fruitvliegjes zonder vleugels
Er bestaat een bepaalde soort fruitvlieg dat geen vleugels heeft. Deze soort koop je in de dierenwinkel. Een fruitvlieg zonder vleugels is gemakkelijk, want dan kunnen ze tenminste niet wegvliegen! De kans dat je hele huis vol met fruitvliegjes raakt, is een stuk kleiner wanneer je fruitvliegjes niet kunnen vliegen.

Fruitvliegjes kweken in stappen
Succesvol fruitvliegjes kweken hangt van verschillende factoren af. De temperatuur mag niet te koud of te warm zijn, het moet een beetje vochtig zijn, maar ook weer niet te nat, maar ook het aantal vliegjes waarmee je begint met kweken speelt een rol. Om met succes zelf fruitvliegjes te kunnen kweken heb je ongeveer 50 fruitvliegjes nodig.

Stap 1, de benodigdheden
Voordat je begint met fruitvliegjes kweken, heb je aan aantal spullen nodig. De spullen die je nodig hebt zijn:

Ongeveer 50 fruitvliegjes (zonder vleugels)
Voedingsbodem (verder uitgewerkt in stap 2)
Houtwol of koffiefilter of een prop keukenpapier of een wc-rolletje
Een pot met een hoogte van ongeveer 15 cm
Een afsluiting voor de pot: panty of keukenpapier of een heel dun gaasje
Stap 2, de voedingsbodem
Om fruitvliegjes te kweken, hebben ze een goede voeding nodig. Er zijn allerlei verschillende recepten die je kunt maken om een goede voedingsbodem voor fruitvliegjes te krijgen. Alleen een stuk fruit kan ook goed werken als voedingsbodem, maar als er ook andere voedingsstoffen voor de fruitvliegjes beschikbaar zijn, zal het resultaat beter zijn. Wij hebben 2 goede recepten beschreven die je kunt gebruiken als voedingsbodem voor het kweken van fruitvliegjes.

Recept met slagroom en geprakte banaan

De ingrediënten die je voor dit recept nodig hebt, zijn:

Geprakte banaan
Scheutje melk, scheutje bier en een scheutje slagroom
Heel fijne wortelrasp
Havermoutvlokken
Bereiding

Meng de geprakte banaan, melk, bier, slagroom en wortelrasp goed door elkaar. Doe als laatste een eetlepel havermoutvlokken bij het prutje. Roer alles goed door elkaar tot dat het een papje wordt. Voeg meer havermout toe, als het papje te vloeibaar blijft.

Recept met warme appelmoes

De ingrediënten die je voor dit recept nodig hebt, zijn:

Appelmoes
250 gram gemalen havermoutvlokken
25 Verse bakkersgist
Lauw water
Bereiding
Los het gist op in het water, warm ook de appelmoes op. Doe de opgeloste gist, warme appelmoes en de gemalen havermoutvlokken in een kom en meng alles goed door elkaar. Meng net zolang totdat je een papje hebt. Dek dan de kom af met een natte theedoek en laat dit 1 nachtje staan zodat het kan gaan rijzen.

Stap 3, pot vullen
In deze stap kan de pot gevuld worden zodat de fruitvliegjes een goede leefomgeving hebben om zich in voort te planten. Als eerste doe je een laagje van de voedingsbodem in de pot. Bovenop de voedingsboden kan de koffiefilter ( of houtwol, een prop keukenpapier of een wc-rolletje) gelegd worden. Op de koffiefilter kunnen de volwassen fruitvliegjes gaan zitten en de maden kunnen zich er ontpoppen. Doe als laatste ongeveer 50 fruitvliegjes in de pot. Sluit de pot daarna snel af!

Stap 4, pot afsluiten
De pot kan je afsluiten met bijvoorbeeld een panty. De panty doe je strak om de pot heen en je sluit hem af met een elastiekje. Zet de pot op een redelijk warme plaats ergens in huis. Zet de pot niet buiten neer, want dan heb je kans dat er een wilde fruitvlieg in je pot komt. Als de wilde fruitvlieg vervolgens gaat paren met de ongevleugelde fruitvliegjes, heb je straks allemaal vliegende fruitvliegjes.

Als afsluitmateriaal kan ook keukenpapier of een speciaal gaasje gebruikt worden.

Stap 5, wachten
De vrouwtjes fruitvliegjes zullen direct allemaal eitjes leggen. Na ongeveer 1 week zijn de eitjes al uitgegroeid tot larven. Na nog een week wachten zullen de larven uitgegroeid zijn tot duizenden fruitvliegjes. Een deel van de fruitvliegjes kan je gebruiken om het hele fruitvliegjes kweek proces te herhalen. Het andere deel om je huisdiertjes eten te geven!


Ik weet dat veel van jullie fruitvliegjes geven aan je miertjes hopelijk is dit goede info die ik hier post een reputatie puntje is altijd welkom :oops: succes met je kweek
EDIT MOD: graag bronnen vermelden, Fenix!
DUCKDUCKGO!
Armin
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 juli 2015
Locatie: Dentergem (West-Vlaanderen)
Gender:
Leeftijd: 25

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Armin »

Even oude topic opnieuw opstarten...
Ik heb een fruitvliegenkweek zoals hierboven beschreven maar nu is alles beschimmeld.
Het aantal fruitvliegjes is al meer dan verdubbelden er zijn ook larven en poppen, zou ik dit moeten verhuizen naar een nieuwe pot of gewoon zo laten staan?
2x Kleine Lasius niger kolonie
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door GvG »

Voedingsbodems zoals hier beschreven worden zullen na een tijdje gaan schimmelen, dat is normaal. Als het gaat schimmelen kun je de volwassen vliegen voor een deel aan je mieren voeren en voor een deel gebruiken voor een nieuwe kweek, op een nieuwe voedingsbodem. De oude beschimmelde voedingsbodem met larven en poppen kan je weggooien.
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door dvd »

Ik heb een anderhalve week geleden een nieuw potje klaargemaakt voor mijn fruitvliegjes,vooruitgang zit er niet in,veel larven en poppen en enkele vliegjes.Voedingsbodem is al beschimmeld.
Gebruikersavatar
tempant
Lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 december 2013
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door tempant »

Deze tijd van het jaar zie ik het nut niet zo van zelf fruitvliegjes te kweken (wel bvb in het vroege voorjaar). Ze vliegen namelijk in grote getale overal rond. Als je een stuk bananenschil (of iets anders van fruit of zelfs een geutje bier) in een bokaaltje doet en die dan afsluit met vershoudfolie waar je een paar kleine gaatjes in prikt, dan heb je de perfecte fruitvliegval. Plaats deze opstelling ergens buiten (zelf plaats ik ze in de buurt van onze vuilnisbak/GFT bak, waar al veel fruitvliegjes zijn) en je vangt dagelijks meer vliegjes dan je kolonie(s) opkunnen.
Lasius niger • Lasius flavus • Lasius umbratus • Myrmica rubra
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Manimaner »

ik ben altijd een beetje voorzichtig met insecten van buiten geven. Ook als ze in de vriezer zijn geweest.
blitz
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 augustus 2014
Locatie: belgie ( antwerpen )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door blitz »

Ik heb me een potje met banaan klaargemaakt om zelf fruitvliegjes te kunnen vangen.Waar moet ik het potje zetten?Gewoon in de tuin?
Gebruikersavatar
tempant
Lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 december 2013
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 40

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door tempant »

Ik zou op een plaats zetten waar er al fruitvliegjes zijn. Bvb waar je jouw vuilnisbak hebt staan of bij je composthoop ofzo. Maar fruitvliegjes vinden je val sowieso wel. De geur van banaan is onweerstaanbaar voor hen :)
Lasius niger • Lasius flavus • Lasius umbratus • Myrmica rubra
blitz
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 augustus 2014
Locatie: belgie ( antwerpen )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door blitz »

Bedankt tempant :D Ik heb ze bij mij in de tuin staan.Waar de vuilnisbak staat zitten alleen maar dikke vliegen :)
blitz
Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 augustus 2014
Locatie: belgie ( antwerpen )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door blitz »

Tot nu toe nog geen enkel fruitvliegje in het potje.
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door dvd »

Ik heb gisteren een potje met azijn en banaan buiten gezet,4 zaten er in.4 vliegjes is genoeg voor de kweek.
dirkvs
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 december 2015

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door dirkvs »

Kunnen fruitvliegjes overleven in de koelkast? Ik wil mijn fruitvliegjes namelijk verplaatsen naar een andere pot maar ik heb geen idee hoe. Ik dacht er zelf aan om ze in de koelkast te zetten zodat ze minder actief zouden worden.
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door Manimaner »

Om fruitvliegjes minder actief te maken kun je ze inderdaad het beste even in de koelkast zetten. De diepvries is echter geen goed idee. Hierin zijn ze binnen een minuut buiten zinnen. Als je ze dan weer eruit haalt heb je grote kans dat de meesten weer wakker worden, maar er is dan ook zeker kans op uitval.

Koelkast lijkt me dus een goed idee!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Simpele manier om fruitvliegjes te kweken

Bericht door GvG »

En als je het doet, doe het buiten. Als het dan misgaat heb je ze niet in huis. :)
Plaats reactie