Lasius niger kolonie

Alle Lasius kolonies van de leden
Daisy
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 21 november 2015
Gender:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Lasius niger kolonie

Bericht door Daisy »

Ik ga een blog starten over mijn kolonie van de lasius niger,
Ik heb ondertussen al veel bij geleerd en vind het een interessante hobby.

Ik heb mijn kolonie op de vivavarium beurs gekocht in november 2015.
Omdat men hier op het forum vertelde dat de kolonie eigenlijk in een winterslaap moest en ik toch wat teleurgesteld was heb ik de winterslaap overgeslagen, volgende keer laat ik ze wel in een winterslaap gaan, er werd me verteld dat dit niet zoveel kwaad kan voor de lasius niger.

In begin was het allemaal wat zoeken omdat ik niet echt wist hoe of wat, heb de mieren gekocht zonder er ook maar iets van af te weten, ben altijd al in mieren geinteresseerd geweest en toen ik ze zag op de beurs heb ik ze me gewoon aangeschaft.
Ze eten heel goed en eten nu een 8 fruitvliegen per dag, ze drinken ook veel honing en suiker water, ik heb sinds kort ook alles besteld om honingdauw te kunnen maken, ben benieuwd wat ze daar van gaan vinden.

Goed genoeg gezeverd :p ik heb een paar filmpjes van de kolonie zo kan je goed bekijken hoe ze groeit.

Op de filmpje is de kolonie 1 maand oud.


Op dit filmpje is de kolonie 2 maand oud, je kan de koningin nog in het midden zien zitten.


Op dit filmpje is de kolonie 3 maand oud, de koningin zit weg gegraven in de watten.


En voor het volgende moet je nog even wachten tot we weer een maand verder zijn ;)

Hier kan je reageren op mijn blog http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=8602
Plaats reactie