Ants Kalytta
Ants Kalytta
Hallo allemaal,
Ik wil heel graag een Messor Barbarus kolonie kopen en zat te denken dit bij Ants-Kalytta te doen. Nu was mijn vraag of dit een betrouwbare site was en of die "normale" prijzen zijn. (http://www.ants-kalytta.com/Ants-Europe.html)
Ik hoor graag van jullie, Victor
Ik wil heel graag een Messor Barbarus kolonie kopen en zat te denken dit bij Ants-Kalytta te doen. Nu was mijn vraag of dit een betrouwbare site was en of die "normale" prijzen zijn. (http://www.ants-kalytta.com/Ants-Europe.html)
Ik hoor graag van jullie, Victor
-
- Lid
Re: Ants Kalytta
Betrouwbaar: Ja
Ik snap je 2e vraag niet helemaal. De prijzen zijn wat aan de hoge kant, maar tov antstore zijn wel de verzendkosten een stuk lager. Bedoel je dat?
Ik snap je 2e vraag niet helemaal. De prijzen zijn wat aan de hoge kant, maar tov antstore zijn wel de verzendkosten een stuk lager. Bedoel je dat?
Ook had ik nog de vraag of zo een soort formicarium geschikt is voor de Messor Barbarus en of dit niet gaat beslaan op een zolder.
(Gewoon een plaatje van Google)Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met verzendkosten en alles erbij komt je dan nu op €25,- nu was mijn vraag of dat een redelijke prijs was voor dit soort. Ik had de vraag ook wat duidelijker moeten stellen
Voor een online shop is dit geen abnormale prijs. Echter kan je ze af en toe veel goedkoper vinden hier op het forum. Het is iets langer wachten maar je kan af en toe wel geluk hebben.
-
- Lid
Over het formicarium, in het begin zou ik je set-up zo eenvoudig mogelijk houden. Dus een reageerbuisje in een plastic bakje met suikerwater, water, wat zaden en zo nu en dan insecten is voldoende. Verwarmen komt de kolonie ten goede, maar noodzakelijk is dit niet.
Zeker als beginner zou ik zeggen: hoe eenvoudiger hoe beter
Zeker als beginner zou ik zeggen: hoe eenvoudiger hoe beter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze denk ik gewoon daar bestellen. Over het formicarium; ik ga denk ik een simpel bakje met een soort cement/gips vullen en daar strooi ik dan zand over (om het wat leuker eruit te laten zien). Heeft iemand nog enig idee wat ik daarvoor het beste kan gebruiken. Als er verder nog beginner tips met deze soort zijn hoor ik die graag, want ik wil natuurlijk niet voor onaangename verassingen te komen staan . Dan hoop ik dat ik er bijna helemaal klaar voor ben!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- XToF
- Teamlid
- Contacteer:
Ik denk dat hetgeen je hierboven ziet gewoon gips is. De bruine kleur is wellicht een kleurstof dat werd toegevoegd en gemengd met het gips.
Ik kan bovendien bevestigen dat Ants Kalytta een betrouwbare webshop is. Ik heb de man al enkele keren ontmoet.
Ik kan bovendien bevestigen dat Ants Kalytta een betrouwbare webshop is. Ik heb de man al enkele keren ontmoet.
Oke tof! Ik neem aan dat je dit gewoon kan kopen bij winkels zoals de Praxis? En gaat dit soort er niet doorheen graven?
- ameiseman
- Lid
Lees anders de caresheet hier op het forum over deze soort even. Daar staan vast de meeste antwoorden op je vragen, over het gips bijvoorbeeld.
Ik heb hem gelezen, stond inderdaad heel veel informatie over het soort, bedankt voor de tip!
Je kan ook een zak beton kopen. Daar zitten steentjes in dus is het meteen een soort van decoratie.
Wat ik doe:
Grote zak beton kopen (snelbeton in mijn geval), de hoeveelheid die ik nodig heb zeven, zodat alle steentjes er uit zijn, beton aanmaken en in bakje gieten.
Vervolgens steentjes er los op strooien, de wat grotere klein beetje aandrukken zodat ze vast komen te zitten.
De mieren zijn erg happy met de kleinste steentjes, ze gebruiken die om hun nestingang zelf af te sluiten.
Wat ik doe:
Grote zak beton kopen (snelbeton in mijn geval), de hoeveelheid die ik nodig heb zeven, zodat alle steentjes er uit zijn, beton aanmaken en in bakje gieten.
Vervolgens steentjes er los op strooien, de wat grotere klein beetje aandrukken zodat ze vast komen te zitten.
De mieren zijn erg happy met de kleinste steentjes, ze gebruiken die om hun nestingang zelf af te sluiten.
Dat is een slim idee! Dat ga ik denk ik doen.
Ik had deze, is wel behoorlijk veel in een keer maar je doet er dan ook erg lang mee:
En omdat het vrij snel droogt kan je er ook nog een beetje vorm in krijgen. Denk aan heuveltjes of zo.....
Is dat spul erg duur?
Zo'n zak betaal je ongeveer 8 - 9 euro voor in de bouwmarkt.
Oké, bedankt!
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Gips is wat anders dan beton! Gips neemt water op, en dat is nodig om het nest te kunnen bevochtigen. Met beton werkt dat niet.
Als er kiezels in het begin zitten, zal dat je hinderen bij het vormen van tunnels en nestruimtes.
Als er kiezels in het begin zitten, zal dat je hinderen bij het vormen van tunnels en nestruimtes.
Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.