hoe voederen in proefbuisje

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Rijmbrandt
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2016

hoe voederen in proefbuisje

Bericht door Rijmbrandt »

Hallo iedereen,

Ik ben beginner met Messor Barbarus. Ik heb echt alles gelezen van FAQ en beginnershandleiding enz, misschien heb ik erover gelezen ofzo.. Maar ik vraag me dus af hoe ik, met startende kolonie van koningin en enkele werksters, voortga met het proefbuisje (ik heb een mierenboerderij T-farm met zand gekocht: http://www.mierenboerderij.nl/mierenboe ... d-jun.html). Als je voedert kunnen ze toch snel uit het buisje kruipen?? En stoor je ze toch? Hou ik het afgesloten de eerste maanden? Maar hoe geef je dan water/suikerwater? Of laat ik het buisje open en leg ik het in de arena boven? En hoe geef je die fruitvliegjes?

Bedankt!
pjpj001
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 23 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 27

Re: hoe voederen in proefbuisje

Bericht door pjpj001 »

Gebruik een klein plastieken bakje en leg de Proefbuis daarin, zorg dat deze vast staat. In de buitenwereld kan je dan eten aanbieden.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: hoe voederen in proefbuisje

Bericht door GvG »

Hoi Rijmbrand, welkom.