Alkmaar en omstreken

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Alkmaar en omstreken

Bericht door Hessel »

Hallo.

Ik ben Hessel, en sinds een maand of 2 bezig met mieren. Ik woon in de buitenwijken van Alkmaar, dicht bij de mare. Er zitten hier in de straat een paar supergrote Lasius niger koloniëen waarvan er soms wel 100/150 ofzo van rondlopen en zoveel graven dat er verzakkingen komen in de stoep... Afijn, heel leuk allemaal maar ik vroeg me af of hier mensen in/rond Alkmaar bezig zijn met mieren. Zou prettig zijn als je er binnen één uur op de fiets heen kan.

Groet Hessel :)
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Alkmaar en omstreken

Bericht door Antsps »

Beste Hessel,

Welkom op het forum!

Ik woon in de buurt van Alkmaar, sinds een klein jaar is ook het dorp waar ik woon in de gemeente Alkmaar opgenomen, en het valt denk ik net binnen het uur te fietsen. Ik kan alleen niet uit je berichtje opmaken waarom je dit vraagt ;)

Grt.
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Alkmaar en omstreken

Bericht door Hessel »

Antsps schreef:Beste Hessel,

Welkom op het forum!

Ik woon in de buurt van Alkmaar, sinds een klein jaar is ook het dorp waar ik woon in de gemeente Alkmaar opgenomen, en het valt denk ik net binnen het uur te fietsen. Ik kan alleen niet uit je berichtje opmaken waarom je dit vraagt ;)

Grt.
Ik was erg benieuwd of er nog meer mensen waren. Vooral omdat ik wel eens een goedgevuld formicarium zou willen zien en deze mensen waarschijnlijk wel wat tips en zoekplaatsen weten :)
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Alkmaar en omstreken

Bericht door Antsps »

Qua goedgevulde formicaria heb ik er niet heel veel, 3 stuks in totaal (Camponotus, sanguinea en Messor capitatus) waarvan er 2 nog vrij klein zijn; maar uiteraard wel leuk om te zien :) Ik houd mijn meeste kolonies (9 van 12) in reageerbuisjes; omdat dit voor mij makkelijker te realiseren is. Ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen, maar mocht je langs willen komen om dit te zien kan dat; dat is geen probleem natuurlijk ;)

Grt.
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Alkmaar en omstreken

Bericht door Hessel »

Gaaf. Ik pm je wel.
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
Antsps
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 maart 2014
Locatie: Noord Holland
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Alkmaar en omstreken

Bericht door Antsps »

Prima!
Plaats reactie