Moriokevers en huiskrekels bij elkaar?
Moriokevers en huiskrekels bij elkaar?
Ik ben net bij de dierenwinkel langs geweest en heb daar moriokeverlarven en huiskrekels gekocht en had nog een oud aquarium staan van 60B-30H-30D. Nu vraag ik me af of ik deze twee soorten bij elkaar zijn te houden in deze bak?
- Phantom
- Lid
- Contacteer:
Re: Moriokevers en huiskrekels bij elkaar?
Ik verwacht dat ze elkaar zullen opeten. 

- XToF
- Teamlid
- Contacteer:
Dat zou wel eens kunnen Phantom. Krekels kunnen vrij kannibalistisch optreden, zeker bij voedselgebrek. Wanneer de moriokevers vervellen, hebben ze geen verdediging meer. Hun exoskelet is dan nog week waarvan de krekels kunnen profiteren.
Ja, de krekels aten er een paar op , maarja dan houd ik gewoon krekels in die bak en voer ik eerst de overige moriolarven aan mijn mieren en hebben de krekels de tijd om voort te planten. 

Krekels zijn kannibalistisch... Die zullen dus elkaar opeten.
Daarom is het kweken van krekels ook haast niet te doen, je moet elke stadia apart houden.
Daarom is het kweken van krekels ook haast niet te doen, je moet elke stadia apart houden.
Het is wel te doen, want ik zie het op dit forum al een keer aan bod komen en ik heb ook al op andere forums rond gekeken waar ze deze krekels kweken.
Ja goed, als jij de ruimte en mogelijkheden hebt om de verschillende stadia's apart te houden is dat zeker te doen.
Zo niet, ga je kannibalisme krijgen.
Ter aanvulling: Krekels kweken.
Deze site (pagina) had ik al een paar keer doorgelezen maar toch bedankt.Everio schreef:Ja goed, als jij de ruimte en mogelijkheden hebt om de verschillende stadia's apart te houden is dat zeker te doen.
En er waren een paar ontsnapt door een niet goed dichtgemaakt hoekje

Maar nu is dat wel weer geregeld.
Ik moet ook nog even een goed legbakje maken.
Ik houd jullie op de hoogte.