Doe ik het zo goed.
Re: Doe ik het zo goed.
Hallo ,
Hier mijn opstelling voor de komende winterslaap .
Een buisje met de gyn de poppen larve en het broed met daar achter nog wat water.deze is afgedekt met een stukje karton.
Ik heb er een buisje met water aan gekoppeld .
Kan ik ze zo in winterslaap laten gaan ik wil ze volgende week in de koelkast zetten.
Gr stijn
Hier mijn opstelling voor de komende winterslaap .
Een buisje met de gyn de poppen larve en het broed met daar achter nog wat water.deze is afgedekt met een stukje karton.
Ik heb er een buisje met water aan gekoppeld .
Kan ik ze zo in winterslaap laten gaan ik wil ze volgende week in de koelkast zetten.
Gr stijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dvd
- Lid
Je kan het buisje (rechts) waar de mieren inzitten ook met een watje gewoon afsluiten als je ze in de koelkast zet.Drinken kunnen ze van het watje van het waterreservoir.
-
- Lid
Het watje en reservoir lijken niet zo fris meer?
-
Dat is geen probleem, ik heb veel erger gezien. Daar kunnen de mieren wel tegen.Art747 schreef:Het watje en reservoir lijken niet zo fris meer?
Zodra je ze echt in de koelkast zet kan je het buisje inderdaad afsluiten met een watje.
-
- Lid
Je hebt gelijk GvG, maar ik word er toch altijd een beetje kriegel van. Zelf heb ik toch maar enkele gynes met enkele werksters en broed gedwongen naar een vers buisje te gaan. (het oude buisje onder een felle lamp). Maar als je daar geen ervaring mee hebt zou ik het zo laten
- dvd
- Lid
Vandaag kreeg ik de vraag gesteld als je mieren een 2 tot 3 weken moet laten afkoelen voor je ze in de koelkast zet,of kan het ook na een 4 dagen afkoelen en dan in de koelkast?Dus je hebt je mieren op je kamer staan 20gr en zet ze in de schuur 14 gr en dat voor 4 dagen.Na 4 dagen in de koelkast 5 gr?
-
@art: gedwongen verhuizen is slechter voor ze dan een vies buisje. Dat kan je het beste gewoon niet doen. Ik word er ook wel eens kriebelig van hoor! Het kan echt heel vies worden.
@dvd, Ja hoor, dat kan wel.

@dvd, Ja hoor, dat kan wel.
- dvd
- Lid
Merci GvG fijn om te weten.
Hallo
ik heb het buisje afgesloten met een watje .
Het water is inderdaad troebel en lijkt wel op gel ipv water.
Moet ik ze verhuizen of zo laten .
Het was in de huiskamer ongeveer 21 gr nu ongeveer 15gr op mijn kamer en dan volgende week in de koelkast.
Wie helpt mij verder ik weet niet of ik het goed doe zo.
Gr stijn help help
ik heb het buisje afgesloten met een watje .
Het water is inderdaad troebel en lijkt wel op gel ipv water.
Moet ik ze verhuizen of zo laten .
Het was in de huiskamer ongeveer 21 gr nu ongeveer 15gr op mijn kamer en dan volgende week in de koelkast.
Wie helpt mij verder ik weet niet of ik het goed doe zo.
Gr stijn help help
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hallo Stijn,
Volgens mij doe je het helemaal goed hoor. Je hoeft je geen zorgen te maken over dat het buisje vies en zwart wordt, daar kunnen ze prima tegen. Pas als het geel of groen wordt, dan moet je ze een ander buisje aanbieden. Ook als er geen water meer is, zou ik ze een ander buisje aaan bieden.
Volgens mij doe je het helemaal goed hoor. Je hoeft je geen zorgen te maken over dat het buisje vies en zwart wordt, daar kunnen ze prima tegen. Pas als het geel of groen wordt, dan moet je ze een ander buisje aanbieden. Ook als er geen water meer is, zou ik ze een ander buisje aaan bieden.
Oke bedankt
Stijn
Stijn
Halo allemaal,
Mijn mieren zitten nog in hun buisje en zijn nog in winterslaap .
Nu is het water bijna op in het buisje.
Doe ik het goed door ze uit hun winterslaap te halen en ze een nieuwbuisje met water te geven.
Ben anders bang dat ze dood gaan om dat ze geen water meer hebben.
Al vast bedankt .
Stijn
Mijn mieren zitten nog in hun buisje en zijn nog in winterslaap .
Nu is het water bijna op in het buisje.
Doe ik het goed door ze uit hun winterslaap te halen en ze een nieuwbuisje met water te geven.
Ben anders bang dat ze dood gaan om dat ze geen water meer hebben.
Al vast bedankt .
Stijn
Hallo Stijn,
Dat is een moeilijke vraag. Kun je misschien een tweede buisje met water er aan vast maken? Dat is wat ik zou doen. Eén van mijn kolonies heeft langer dan 3 maaanden in en buisje gezeten zonder water. die hadden altijd wel een buisje beschikbaar, maar ze weigerden simpelwehg om te verhuizen.
Vandaar, als je er een buisje met water aan vast kan maken dan komt het wel goed.
Dat is een moeilijke vraag. Kun je misschien een tweede buisje met water er aan vast maken? Dat is wat ik zou doen. Eén van mijn kolonies heeft langer dan 3 maaanden in en buisje gezeten zonder water. die hadden altijd wel een buisje beschikbaar, maar ze weigerden simpelwehg om te verhuizen.
Vandaar, als je er een buisje met water aan vast kan maken dan komt het wel goed.
-
Ik zou pas ingrijpen als het buisje echt helemaal droog is. Tot die tijd zou ik ze in winterslaap houden. Als je ze uit de winterslaap haalt in de lente, kun je ze een nieuw buisje aanbieden en ze laten verhuizen als ze er klaar voor zijn.
Bedankt ,
Ik ga er een buisje met water aan vast maken. Vind het wel spannend of het gaat lukken.
Wanneer kan ik ze uit hun winterslaap halen staan vanaf begin november al in de koelkast.
Stijn
Ik ga er een buisje met water aan vast maken. Vind het wel spannend of het gaat lukken.
Wanneer kan ik ze uit hun winterslaap halen staan vanaf begin november al in de koelkast.
Stijn
-
Over 4 tot 8 weken.
Bedankt ,
Voor de hulp ik ga ze de eerste week van maart weer op mijn kammer zetten en dan na een week weer in de huiskamer.
Ik hoop dat ze goed uit hun winterslaap komen.
Ik zal wel weer wat schrijven als ze wakker zijn.
Stijn
Voor de hulp ik ga ze de eerste week van maart weer op mijn kammer zetten en dan na een week weer in de huiskamer.
Ik hoop dat ze goed uit hun winterslaap komen.
Ik zal wel weer wat schrijven als ze wakker zijn.
Stijn