Ik heb al het één en andere gelezen en ik zou talkpoeder willen gebruiken, maar ik snap niet goed wat je moet doen eerst water bij het talkpoeder doen en dan alcohol. Waarom alcohol

Druppel per druppel, heb je dan geen talk die wegdruipt ? Voor mij maakt het eigelijk niet zo uit, het is de talk die moet blijven plakken tenslotte.Mika schreef:Dan gebruik je te weinig alchohol, bij mij is het echt een vloeistof, die ik druppel per druppel aanbreng, geen pasta.
Tot een volgende keer met S O S Mika !S O S Mika schreef:
Het antwoord op de vraag van de topisctarter is heel simpel: alcohol 70% is automatisch 30% water, en dat moet ook verdampen natuurlijk. Je moet dan geen water meer toevoegen, dat zit er al in.
Verder:
1) Ik werk horizontaal,
2) dan kan ik meer alcohol gebruiken, en met een dunner papje werken,
3) en dan kan ik fijner werken met een dunner penseel.
4) Om zo fijn en dun te werken is het horizontaal plaatsen van het oppervlak dat je gaat bewerken nodig, en dat kan soms onhandig zijn, omdat het zich kan bevinden aan het uiteinde van een groot Ytongblok. Maar die lastige minuutjes wegen op tegen het fijnere resultaat voor mij.
5) Om het volgende oppervlak te bewerken moet je wachten tot alles gedroogd is: alcohol verdampt snel, zodat je onmiddellijk kan doorwerken: met water alleen moet je langer wachten. Dus als je de tijd hebt om het even te laten drogen, kan je ook enkel met water werken.
Dit heb ik zelf niet geprobeerd. Echter als je met schokken al je laag verliest, zou een haardroger niet aankomen als een tornado? Laat de alcohol gewoon vervluchtigen, gaat snel genoeg.Simon schreef:Is het gebruik van een haardroger niet mogelijk?