Messor barbarus (Artilux)
Messor barbarus (Artilux)
Vragen en opmerkingen omtrent mijn blog kunt u hier plaatsen.
Re: Messor barbarus (Artilux)
Dit is overigens niet m'n eerste kolonie, m'n vorige Messor barbarus kolonie is helaas overleden. Ik had in m'n nest enorm veel problemen met bevochtiging (denk ik) waardoor er massasterfte plaats heeft gevonden. De kolonie is hier nooit meer bovenop gekomen, ook niet bij het verhuizen naar een reageerbuis opstelling.
Ik heb nu een acryl nest wat makkelijker te bevochtigen is, meer tijd en aandacht voor m'n kolonie en verwacht dat ik met deze kolonie boven de 200 werksters kan komen.
Ik heb nu een acryl nest wat makkelijker te bevochtigen is, meer tijd en aandacht voor m'n kolonie en verwacht dat ik met deze kolonie boven de 200 werksters kan komen.
Nou ik mag wel hopen dat je ook nog boven 200 komt dat lukt je wel hoor. Succes!
Lasius niger
Camponotus cruentatus
Camponotus pseudoirritans
Diacamma rugosum
Crematogaster osakensis
De natuur haast zich niet, maar toch is alles af.
Camponotus cruentatus
Camponotus pseudoirritans
Diacamma rugosum
Crematogaster osakensis
De natuur haast zich niet, maar toch is alles af.
Het is een prachtige gyne, veel activiteit van de werksters.
Ze nemen al aardig wat meelworm aan voor zo'n kleine kolonie (laatst 1/5).
Om het zekere voor het onzekere te nemen ligt er dus nu ook ten alle tijden wat suikerwater bij ze.
Bedankt!
Ze nemen al aardig wat meelworm aan voor zo'n kleine kolonie (laatst 1/5).
Om het zekere voor het onzekere te nemen ligt er dus nu ook ten alle tijden wat suikerwater bij ze.
Bedankt!
-
Ik ben benieuwd. Zet ze vooral niet te vroeg in het acrylnest!
Nee, ik wacht er zeker mee!
Ik ben alleen nog opzoek naar een fijne manier om een reageerbuisje aan te sluiten op een slangetje...
Ik ben alleen nog opzoek naar een fijne manier om een reageerbuisje aan te sluiten op een slangetje...
-
Als je een slangetje neemt dat smaller is dan het reageerbuisje kun je de resterende ruimte opvullen met watten.