Zijn dit eitjes?
Zijn dit eitjes?
Ik vraag me af of dit miereneitjes zijn. Ik heb wel al foto's opgezocht en het lijkt er op. Maar wil het zeker weten!
Ik denk trouwens dat dit Lasius niger is, maar helaas lukte een echte scherpe foto maken niet!
Ik denk trouwens dat dit Lasius niger is, maar helaas lukte een echte scherpe foto maken niet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dvd
- Lid
Re: Zijn dit eitjes?
Waarschijnlijk wel.Wanneer heb je de gyne gevangen?Het is idd een lasius niger gyne.
Gistermiddag!
- ianvlug
- Lid
- Locatie: soesterberg(ouderlijk huis) / maassluis (eigen huis)
probeer haar nu zeker een week of 2 met rust te laten anders kan ze van stress stoppen met het leggen van eitjes.
als het goed is heb je nu een mooie toekomst met deze gyne!
1xMessor barbarus
1x Camponotus nicobaransis
1x Pseudolasius cibdelus
1x Camponotus herculeanus
1x Lasius brunneus
1x Myrmica sp
1x Crematogaster sp
1x Pseudolasius cibdelus
1x Lasius brunneus
1x Myrmica sp
1x Crematogaster sp
Ga ik zeker doen! Laten we het hopen.ianvlug schreef:probeer haar nu zeker een week of 2 met rust te laten anders kan ze van stress stoppen met het leggen van eitjes.
- ianvlug
- Lid
- Locatie: soesterberg(ouderlijk huis) / maassluis (eigen huis)
ik heb er alle vertrouwen in!
1xMessor barbarus
1x Pseudolasius cibdelus
1x Lasius brunneus
1x Myrmica sp
1x Crematogaster sp
1x Pseudolasius cibdelus
1x Lasius brunneus
1x Myrmica sp
1x Crematogaster sp
Heb na twee dagen heel even gespiekt en er ligt nu al een heel klompje eitjes. Dus gaat goed!
Ik snap je ongeduld maar na 2 dagen kijken is wel erg kort. Probeer wat langer te wachten, dat is alleen maar beter voor je gyne.
Er zijn mieren die opgestuurd worden met de post, zelfs vanuit het buitenland. Dus als ik dan na 2 dagen even twee tellen de deksel van het doosjes optil om even te spieken kan dat vast niet zoveel kwaad hoor.
Als ze worden opgestuurd met de post dan heb je in vele gevallen, doden van werkster of broed dat word opgegeten. Na twee dagen kijken doet niet veel kwaad maar het blijft stress geven wat overbodig is. Voor een goede kolonie ontwikkeling is het belangrijk om ze zo min mogelijk te storen. Als je nu twee weken niet meer kijkt dan zal die ene keer kijken niet veel negatief effect hebben maar als je om de twee dagen kijkt dan zal dat zeker niet voordelig zijn voor je kolonie. Bovendien moet je nou eenmaal veel geduld hebben met een hobby als deze.
Bij de Lasius niger even kijken kan inderdaad geen kwaad. Andere soorten zijn wel gevoelig soms.