Myrmica rubra
- MiereManneke
- Lid
Myrmica rubra
Een tijdje geleden heb ik meerdere myrmica rubra gynes kunnen vangen, drie om precies te zijn. Omdat de soort polygyn is heb ik de drie gynes bij elkaar in één reageerbuis gedaan en ze lijken elkaar te accepteren. Gaat dit goedkomen zodra de werksters uitkomen? Of moet ik eerst één kolonie hebben en later koninginnen toevoegen.
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Re: Myrmica rubra
Bij een polygyne soort als Myrmica rubra zou dat goed moeten gaan.
- MiereManneke
- Lid
Myrmica moet je wel wat voedsel aanbieden. Misschien doe je dat wel hoor, maar deze soort heeft niet per se voldoende reserves om zonder eten een kolonie te stichten.
- MiereManneke
- Lid
Dat had ik al gelezen inderdaad. Gaan de koninginnen in het wild dan gewoon naar buiten om eten te zoeken?
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
-
- Lid
Inderdaad. Kleine fruitvliegjes, beetje suikerwater/honingwater op een watje alles tezamen met het reageerbuisje in een buitenwereld (plastic kaasdoos met bijvoorbeeld babypoeder op de randen).
Let wel dat als je ze levende fruitvliegjes aanbied (mijn ervaring is dat ze dode insecten snel afkeuren, zelfs als ze ingevroren waren geweest) dat ze de ruimte hebben om met de levende prooi te vechten. Ze kunnen vrij heftig tekeer gaan en zo in je plakkerige suiker/honing watje rollen en blijven plakken.
Let wel dat als je ze levende fruitvliegjes aanbied (mijn ervaring is dat ze dode insecten snel afkeuren, zelfs als ze ingevroren waren geweest) dat ze de ruimte hebben om met de levende prooi te vechten. Ze kunnen vrij heftig tekeer gaan en zo in je plakkerige suiker/honing watje rollen en blijven plakken.
Mieren blog
Aantal verschillende soorten: 46
Aantal verschillende genera: 25
Favorieten:
- Cardiocondyla elegans
- Cataglyphis bicolor
- Carebara affinis
Aantal verschillende soorten: 46
Aantal verschillende genera: 25
Favorieten:
- Cardiocondyla elegans
- Cataglyphis bicolor