Fijn je terug tegen te komen floris.Op dit moment heb ik geen mieren.Ik wacht tot de bruidsvluchten terug beginnen,hier in de buurt had ik vorig jaar tijdens de bruidsvluchten verschillende gynes gezien.Of ik moet een groot Seviformica nest kunnen vinden onder een steen waar ik gynes en werkster mee kan pakken zoals 2jaar geleden.Tot dan kan ik alleen maar wachten.
Leuk dat je er weer bent.
Veel plezier weer maar dat komt zeker goed.
Als je misschien een lasius niger kolonie zoek heb ik er nog een paar op (onze) site.
Als je benieuwd ben: Antnederland.nl
Welkom terug dvd!
Ik heb veel van je post gelezen en heel veel geleerd!
Bedankt daarvoor!
Groetjes,
Daan
"Als het mierenvirus gevaarlijk was... dan was ik allang dood!"
Trotse eigenaar van:
1x Lasius brunneus 1Q & Broed
1x Camponotus barbaricus & Broed
1x Messor barbarus 70+
Hey Dvd, Woot welkom terug maat, Tja meestal zeggen ze "bezint eer ge begint", Maar hier is het veeleer bezint eer ge stopt. Ik kijk er naar uit om terug in de summer time gynes te gaan zoeken dan spreken we wel eens af Genk en beetje onveilig maken lol
5x Messor barbarus
1x Camponotus herculeanus
1 × Myrmecia Nigrocinta
Idd ik kijk er ook naar uit.Ik ga mijn nesten ook anders maken,gipsnesten lijkt me wel leuk om te maken.MBS heeft er een mooi voorbeeld van op zijn youtube kanaal.Hoe gaat het met je mieren djrgen?
Misschien kan ik ook eens mee, ik woon op zo'n uurtje van Genk.
Groetjes,
Daan
"Als het mierenvirus gevaarlijk was... dan was ik allang dood!"
Trotse eigenaar van:
1x Lasius brunneus 1Q & Broed
1x Camponotus barbaricus & Broed
1x Messor barbarus 70+
Al mijn kolonies zijn toppie maar de meesten zitten nu in hun winterslaap, ik heb van deze zomer ook wat gynes over die laat ik nog wat groter worden voor ik ze terug aanbied, ondertussen ook een vaste job dus
5x Messor barbarus
1x Camponotus herculeanus
1 × Myrmecia Nigrocinta
Heey welkom terug man! Goed om te horen dat het nog steeds kriebelt, ben benieuwd wat voor soorten je gaat houden
M. barbarus | C. diversa | C. singularis | P. dives | L. niger | L. Emarginatus | cataglyphis nodus
YouTube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCUP7tA ... NXMM2c6AWg
Bekijk ook mijn --> Instagram --> antsutopia <-- voor mooie foto en videos
Bedankt rayant.Ik ben een serviformica liefhebber.Vorig jaar heb ik een fusca kolonie gehad met 4 gynes en rond de 200 werksters.Tetramorium wil ik ook zeker terug gaan houden,allemaal in een gipsnest.