Goedkope manieren om mieren te houden.

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Maliplay
Goedkope manieren om mieren te houden.

Bericht door Maliplay »

Op het moment heb ik een queen in een reageerbuisje met broed en werkers, ik geef ze af en toe fruitvliegjes. En heb nog genoeg water in het reageerbuisje zitten.
Maar over een poosje moeten ze uit het reageerbuisje en omdat ik nog gewoon op de middelbare school zit en nog niet heel veel verdien spendeer ik liever niet zo veel geld aan formicaria en outwords, heeft iemand nog goede ideeën om mijn mieren te huisvesten?

Alvast bedankt!
IdsW
Re: Goedkope manieren om mieren te houden.

Bericht door IdsW »

hoop dat je er iets aan hebt ik wil het zelf ook gaan doen met mijn kolonie.
Floris
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Floris »

Dat is nou niet het goedkoopste materiaal. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Frankfiets

Bericht door Frankfiets »

ik zelf had dit ook, hier is wat ik heb: oude platic doos als outworld en een ytong nest, dit is heel makkelijk zelf te maken(dit kan pas bij 50 werksters qua verhuizen) y tong is heel goed koop(70 x 60x 50 bij gamma is 1,90) en een glas plaatje van 1 euro(in de video is het plexi glas maar glas is goed kopen. en voor het glas als je in de omgeving van utrecht woont waar ik het heb gehaald:http://www.tweelingglas.nl/
BartR

Bericht door BartR »

Weet iemand trouwens waar je 'bakjes van de chinees' kan kopen, zonder eten er in en doorzichtig in plaats van wit?
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Mika
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Mika »

Eender welke doe het zelf zaak heeft zulke bakjes. Liefst iets steviger kopen dan die van de chinees.
DUCKDUCKGO!
BartR

Bericht door BartR »

Voor de acryl liefhebbers, Hema heeft een mooie nieuwe serie acrylbakjes, varierend van broodtrommels tot knackebrod en platte vleeswarenbakken. Voor ongeveer 5 euro per stuk

Daarnaast is de GODMORGON serie van IKEA favoriet bij vele mierenhouders. Voor nog geen 15 euro kan je aardig wat mieren houden en nesten bouwen.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70177477/
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Parraicia

Bericht door Parraicia »

Frankfiets schreef:ik zelf had dit ook, hier is wat ik heb: oude platic doos als outworld en een ytong nest, dit is heel makkelijk zelf te maken(dit kan pas bij 50 werksters qua verhuizen) y tong is heel goed koop(70 x 60x 50 bij gamma is 1,90) en een glas plaatje van 1 euro(in de video is het plexi glas maar glas is goed kopen. en voor het glas als je in de omgeving van utrecht woont waar ik het heb gehaald:http://www.tweelingglas.nl/

Je kunt ook een goedkope fpolijst van bijvoorbeeld action halen als en het glasplaatje daarvan gebruiken
Maliplay

Bericht door Maliplay »

Iedereen bedankt voor de voorstellen! IK zal ernaar kijken
Plaats reactie