Hallo
Hallo
Hallo allemaal
Ik ben Bram en ik wil graag beginnen met mieren houden
Dus ik hoop dat ik hier informatie vandaan kan halen en vragen kan stellen
Ik heb nu 9 werkers in een reageerbuis maar ik wil graag een koningin er bij alleen weet ik niet welk soort het is en waar ik die kan halen en of ik dan nog meer nodig heb Ik heb er suiker water achter zitten
Ik ben Bram en ik wil graag beginnen met mieren houden
Dus ik hoop dat ik hier informatie vandaan kan halen en vragen kan stellen
Ik heb nu 9 werkers in een reageerbuis maar ik wil graag een koningin er bij alleen weet ik niet welk soort het is en waar ik die kan halen en of ik dan nog meer nodig heb Ik heb er suiker water achter zitten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Hallo
Hallo,
Welkom op het forum!
Sorry voor de teleurstelling. Je bent helaas verkeerd begonnen. Je moet beginnen met een bevruchte koningin in een reageerbuis. Hier groeit dan met pijn en moeite de hele kolonie uit.
Lees eens goed rond op het forum en kijk dan in de aangeboden topic. Hier kan je heel veel bevruchte koninginnen vinden, vaak tegen alleen verzendkosten!
En geen zorgen. Ik dacht bij mijn eerste mierenboerderij ook dat ik gewoon werksters uit de tuin kon halen en dat zij dan democratisch gingen bepalen wie de koningin zou worden
Welkom op het forum!
Sorry voor de teleurstelling. Je bent helaas verkeerd begonnen. Je moet beginnen met een bevruchte koningin in een reageerbuis. Hier groeit dan met pijn en moeite de hele kolonie uit.
Lees eens goed rond op het forum en kijk dan in de aangeboden topic. Hier kan je heel veel bevruchte koninginnen vinden, vaak tegen alleen verzendkosten!
En geen zorgen. Ik dacht bij mijn eerste mierenboerderij ook dat ik gewoon werksters uit de tuin kon halen en dat zij dan democratisch gingen bepalen wie de koningin zou worden

Maar is het verblijf wel goed?
Nee, je moet gewoon water achter het watje doen. Een gyne zonder werksters houdt het daarmee uit. Pas als de eerste werksters er zijn zou ik via de andere kant een watje in suikerwater gedoopt aanbieder.
De reageerbuis is wel top!
De reageerbuis is wel top!
Oke dan zal ik dat aan passen
Veder nog tips (voor soorten of over houden)?
Veder nog tips (voor soorten of over houden)?
Tips genoeg hier op jet forum. Makkelijke beginnerssoorten zijn Lasius spp. De ‘gewone’ tuinmieren. Zij vragen noet zoveel en kunnen tegen veel omstandigheden.
Mijn belangrijkste tip: heb geduld!! Vooral in het begin zal je vaak teleurgesteld zijn omdat je resultaat wil zien, maar je de mieren eigenlijk gewoon wekenlang met rust moet laten.
Mijn belangrijkste tip: heb geduld!! Vooral in het begin zal je vaak teleurgesteld zijn omdat je resultaat wil zien, maar je de mieren eigenlijk gewoon wekenlang met rust moet laten.
Laatst gewijzigd door BartR op 09 sep 2018, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankje wel ik zal er naar gaan kijken
Hallo Bram,
Welkom hier!
Welkom hier!
Welkom op het forum, beginnende kolonies kun je gratis krijgen van mensen die ze over hebben.