Watten
Watten
Hallo,
Ik heb deze vragen nergens kunnen vinden op het forum, dus ik doe het hier maar.
Moet ik de vochtige watten aandrukken om de gyne vocht te laten krijgen of gaat dit automatisch goed?
Moet ik de droge watten zelf verwijderen of doen de werksters dit uit eindelijk zelf?
Als er wel al een post over is graag de link.
Alvast bedankt
Ik heb deze vragen nergens kunnen vinden op het forum, dus ik doe het hier maar.
Moet ik de vochtige watten aandrukken om de gyne vocht te laten krijgen of gaat dit automatisch goed?
Moet ik de droge watten zelf verwijderen of doen de werksters dit uit eindelijk zelf?
Als er wel al een post over is graag de link.
Alvast bedankt
- jeffrey432
- Lid
Re: Wattan
De werksters doen alles zelf 
Je hoeft niks aan te drukken of weg te halen.

2x Lasius Niger
Re: Watten
Bedankt,
niemand heeft het gevraagd, dus blijkbaar is het algemeen bekend (ben beetje dom blijkbaar
).
niemand heeft het gevraagd, dus blijkbaar is het algemeen bekend (ben beetje dom blijkbaar

- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Buiten zitten de mieren in (licht) vochtige grond. En watje zuigt het water op en is daardoor vochtig genoeg. Het is niet de bedoeling dat de mieren in waterdruppels zitten.
- Mika
- Teamlid
- Contacteer:
Of niemand anders heeft er ooit bij stilgestaan...insaniac schreef:Bedankt,
niemand heeft het gevraagd, dus blijkbaar is het algemeen bekend (ben beetje dom blijkbaar).
DUCKDUCKGO!
Ligt eraan hoe je het bekijkt ja.
-
- Lid
Re: Wattan
Hoe bedoel je halen de mieren het opgedroogde watje er zelf uit?jeffrey432 schreef:De werksters doen alles zelf
Ik dacht dat je ze moest laten verhuizen en het dan zelf doen.

3x Lasius Niger
1x Lasius Flavus
1x Lasius Flavus
- jeffrey432
- Lid
Nee, niet het hele stuk watten maar kleine stukjes.
Wel als het water op is en de watten droog zijn, dan moet je ze wel verhuizen inderdaad.
Wel als het water op is en de watten droog zijn, dan moet je ze wel verhuizen inderdaad.
2x Lasius Niger
Ik ben blijkbaar niet de enige met vragen bij watten.
- Phantom
- Lid
- Contacteer:
Offtopic: Ik op zo'n vraag al meerdere malen antwoord gegeven. Het was hooguit een andere woordkeuze. 
Watten moet je niet verwijderen. Als je de watten goed in je buisje hebt geduwd en niet teveel watten heb gebruikt, dan zorgt de luchtdruk er zelfs voor dat het watje langzaam het buisje in glijdt. Hierbij raakt het watje dus nooit watervrij (tot de achterzijde van het buisje is bereikt). Pas als de kolonie is verhuisd naar een buisje met genoeg water, dan kan je het gebruikte en lege buisje verversen/opruimen.

Watten moet je niet verwijderen. Als je de watten goed in je buisje hebt geduwd en niet teveel watten heb gebruikt, dan zorgt de luchtdruk er zelfs voor dat het watje langzaam het buisje in glijdt. Hierbij raakt het watje dus nooit watervrij (tot de achterzijde van het buisje is bereikt). Pas als de kolonie is verhuisd naar een buisje met genoeg water, dan kan je het gebruikte en lege buisje verversen/opruimen.
-
- Lid
Als ik watten gebruik met een slang erin en dat in de reageerbuis doe(zodat de watten de slang vast in het reageerbuisje hebben )Houd dit de mieren binnen, dat ze alleen via slang gaan of werkt dat niet? Want de slang die ik heb gekocht is te klein voor de reageerbuis
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Bij een kleine kolonie wel, een grote kolonie zal al snel in de watten graven en zo een doorgang maken.
Ja, ik wou het als tijdelijke oplossing even hebben...