Bruidsvluchten van Camponotus herculeanus

Vragen en info over gedrag, observaties, anatomie, enz. van mieren
Plaats reactie
Denkertje
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 augustus 2008
Gender:
Leeftijd: 54

Bruidsvluchten van Camponotus herculeanus

Bericht door Denkertje »

Weet iemand waar ik bruidsvluchten van de Camponotus herculeanus kan vinden. Is deze te vinden in het Antwerpse trouwens?
There are 10 types of people in the world, those who understand binary and those who don't.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2x Lasius niger
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Bruidsvluchten van Camponotus herculeanus

Bericht door XToF »

Om deze soort tegen te komen, zul je je moeten verplaatsen richting Ardennen, Duitsland, Zwitsterland, Oostenrijk,.... In Vlaanderen zul je deze soort niet aantreffen.
Denkertje
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 augustus 2008
Gender:
Leeftijd: 54

Re: Bruidsvluchten van Camponotus herculeanus

Bericht door Denkertje »

XToF schreef:Om deze soort tegen te komen, zul je je moeten verplaatsen richting Ardennen, Duitsland, Zwitsterland, Oosterijk,.... In Vlaanderen zul je deze soort niet aantreffen.
Zijn deze talrijk in bepaalde streken of komen deze overal in beperkte mate voor...
There are 10 types of people in the world, those who understand binary and those who don't.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2x Lasius niger
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Bruidsvluchten van Camponotus herculeanus

Bericht door XToF »

In welke streken ze nu precies talrijk zijn, kan ik je niet vertellen. Ik kan wel zeggen dat ik enkele jaren geleden een bruidsvlucht van Camponotus herculeanus of C. ligniperda heb geobserveerd in het kanton Valais in Zwitserland. Ik kan je verder meegeven dat Duitse particuliere hobbyisten deze soorten frequent aanbieden.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4246
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Bruidsvluchten van Camponotus herculeanus

Bericht door Mika »

Dit jaar zullen ze niet meer vliegen.
DUCKDUCKGO!
Plaats reactie