Vraag omtrent proefbuis

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Denkertje
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 augustus 2008
Gender:
Leeftijd: 54

Vraag omtrent proefbuis

Bericht door Denkertje »

Ben vandaag naar proefbuisjes gaan zoeken en de enige die ik heb kunnen vinden zijn dunne glazen drinkflesjes voor knaagdieren (22/24mm). Heb deze gefabriceerd met water en watten. Nu telkens als ik deze proefbuis schuin hou met de opening naar beneden, zie ik een druppeltje naar beneden rollen, in het begin was het erger dan wanneer deze al een beetje is uitgedroogd, is dit normaal, of gebruik ik een te breede proefbuis of verkeerde watten?

Deze dient voor het opstarten van Lasius niger die ik een van deze dagen ga vangen bij een bruidsvlucht.
Laatst gewijzigd door XToF op 16 aug 2008, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spellingscontrole op toegepast
There are 10 types of people in the world, those who understand binary and those who don't.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2x Lasius niger
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Vraag omtrend proefbuis

Bericht door XToF »

Een kleine hoeveelheid proefbuisjes kun je het best bestellen bij de apotheker. De drinkflesjes die je beschrijft lijken mij over een vrij grote diameter te beschikken. Dat verklaart waarom het watje doorlekt. Bij echte proefbuisjes komt dit vrijwel niet voor. Ik zou deze drinkflesjes als weinig geschikt aanzien.
Denkertje
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 augustus 2008
Gender:
Leeftijd: 54

Re: Vraag omtrent proefbuis

Bericht door Denkertje »

XToF schreef:Een kleine hoeveelheid proefbuisjes kun je het best bestellen bij de apotheker. De drinkflesjes die je beschrijft lijken mij over een vrij grote diameter te beschikken. Dat verklaart waarom het watje doorlekt. Bij echte proefbuisjes komt dit vrijwel niet voor. Ik zou deze drinkflesjes als weinig geschikt aanzien.


Dan maar gaan bestellen bij de apotheek, welk is de meest geschikte formaat, ben van plan om L. niger en C. herculeanus te gaan houden, zoals beschreven 14/16mm? Er zijn ook verschillende lengtes, best zo lang mogelijke bestellen?
Laatst gewijzigd door XToF op 16 aug 2008, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spellingscontrole op toegepast
There are 10 types of people in the world, those who understand binary and those who don't.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2x Lasius niger
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Vraag omtrent proefbuis

Bericht door XToF »

Of het proefbuisje nu een diameter heeft van 14 of 16 mm of een lengte van 10 of 15 cm, dat zal op zich voor de ontwikkeling van de kolonie weinig uitmaken. Factoren zoals temperatuur, voeding, vochtigheid zijn factoren die een veel grotere impact zullen hebben. Het maakt met andere woorden weinig uit welke je bestelt. Ik zou het financiële aspect hierin de bepalende factor laten zijn :) .
Plaats reactie