Messor barbarus (Cube)
Messor barbarus (Cube)
Vragen/Opmerkingen over mijn blog
Re: Messor barbarus (Cube)
Ik wens je veel geluk met je toekomstige kolonie! 

Goed bezig
Ik heb zelf alleen een gyne gekocht, mar dan ben je wel even bezig.
Dus ik moet nog afwachten of de gyne daadwerkelijk bevrucht is( daar lijkt het wel op)
Vond het wel gaaf om een kolonie van af de gyne opgebouwd te zien worden, maar daar denk ik nu anders over

Ik heb zelf alleen een gyne gekocht, mar dan ben je wel even bezig.
Dus ik moet nog afwachten of de gyne daadwerkelijk bevrucht is( daar lijkt het wel op)
Vond het wel gaaf om een kolonie van af de gyne opgebouwd te zien worden, maar daar denk ik nu anders over

- ameiseman
- Lid
Veel succes!
Ik had deze soort ook daar gekocht, en ook een kleine. Maar toen ik ze kreeg, zag ik dat er wel 35 werksters waren!
Ik had deze soort ook daar gekocht, en ook een kleine. Maar toen ik ze kreeg, zag ik dat er wel 35 werksters waren!
Dus je signature is nog niet up to date dan? 

- ameiseman
- Lid
Die hebben het toen niet gered... Had totaal geen ervaring en er was veel condens in het buisje.
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Knap dat de postbode het heeft kunnen bezorgen zo.
Fijn dat ze zo goed zijn overgekomen
Mijn gyne heeft nu maar liefst 1 larve
En een hoopje eitjes, dus dat gaat bij mij nog wel even duren voor er wat actie gaat komen.

Mijn gyne heeft nu maar liefst 1 larve

En een hoopje eitjes, dus dat gaat bij mij nog wel even duren voor er wat actie gaat komen.
Van die agressiviteit klopt wel hoor. Ze zullen wel agressiever worden als de kolonie groeit. Als ze genoeg zaden hebben is er denk ik ook niet echt een reden om agressief te reageren.
- Mika
- Teamlid
- Contacteer:
Net wel!Nkkip schreef:Van die agressiviteit klopt wel hoor. Ze zullen wel agressiever worden als de kolonie groeit. Als ze genoeg zaden hebben is er denk ik ook niet echt een reden om agressief te reageren.
Ze zijn niet aggressief vanuit een gebrek of zo, maar net omdat ze een grote energiereserve hebben, die ze moeten verdedigen.
DUCKDUCKGO!
Ik bedoelde meer met het oog op een kleine kolonie en dode vliegen. Als ze veel opgeslagen hebben lijkt me dat ze conflict proberen te vermijden. Anderzijds, als ze geen opslag hebben zullen ze misschien wat fanatieker reageren op een dode vlieg.
Ik merk in ieder geval dat ook mijn kolonie van 100 werksters erg rustig reageert op dode insecten. Pas als er iets het nest in loopt raken ze in paniek.
Ik merk in ieder geval dat ook mijn kolonie van 100 werksters erg rustig reageert op dode insecten. Pas als er iets het nest in loopt raken ze in paniek.
Ik heb het warmtematje van mijn Messor op een dimmer aan gesloten, dit werkt super!
De tempratuur staat nu constant rond de 27 graden, wat ze toch wel heel prettig lijken te vinden.
Een paar dagen terug heb ik ze een graszaden mengsel en wat paprika zaad aangeboden, en ik zag zo juist dat alle graszaden mee het buisje waren ingenomen
Deze hebben toch wel de voorkeur...
De tempratuur staat nu constant rond de 27 graden, wat ze toch wel heel prettig lijken te vinden.
Een paar dagen terug heb ik ze een graszaden mengsel en wat paprika zaad aangeboden, en ik zag zo juist dat alle graszaden mee het buisje waren ingenomen

Deze hebben toch wel de voorkeur...
-
- Lid
Veel geluk met je kolonie!
Bij http://antstore.net/shop/ kan je alleen maar een gyne van Messor barbarus kopen.
Is dit geen probleem met het beginnen van een kolonie?
Bij http://antstore.net/shop/ kan je alleen maar een gyne van Messor barbarus kopen.
Is dit geen probleem met het beginnen van een kolonie?
houder van:
lasius niger
lasius niger
- ameiseman
- Lid
Ik raad je aan de caresheet te lezen. En sowieso kan een gyne nooit een probleem bij het opstarten van een kolonie zijn;).
- Phantom
- Lid
- Contacteer:
Zeker wel. Een gyne kan onbevrucht zijn. Die garantie heb je niet bij Antstore.
-
- Lid
Haha eerst wachten tot je hebt gezien dat er eitjes zijn gelegd door DEZE gyne en dat daar werksters uitvoort zijn gekomen. Dan weet je het pas zeker. Voor die tijd kan het via boosten zijn.
Acromyrmex octospinosus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus