Van de 17+ mieren die er origineel in het buisje zaten die ik had gekocht leven er nu nog maar 3.
Koningin leeft nog maar heeft geen eieren meer en heb nog maar 2 poppen.
Ze stierven allemaal hetzelfde, zich afzonderen van de kolonie en buiten ergens rondlopen zonder nut, verlies van controle in de achterpoten en onmogelijk om nog ergens op te kruipen en uiteindelijk mindere beweging en dan de dood.
Uiteindelijk een microscoop gekocht en dode mieren eens goed bezien, en ze zitten echt vol met mijten.
De mijten zijn wit met redlijk grote haren en bewegen traag, vrijwel onmogelijk te zien met het blote oog maar ik vraag me dus af of die mijten mijn mieren vermoord hebben ?
Ik heb hier zon fotos gezien van die bloodzuigende mijten maar die bewegen snel en zien er wat grijs uit?
Heb nog geen levende mier onder de microscoop gezet omdat ik ten eerste niet weet hoe ik zon beestje daar kan stil houden en omdat ik er nog maar 3 heb.
Ik baal echt wel van deze ervaring, mijn eerste kolonie en het is al zo goed als dood opgeschreven, man ik had verwacht dat dit makkelijker ging zijn.
sterfte kolonie en mijten
Re: sterfte kolonie en mijten
Die kans is aanwezig ja. Je zou dan ook even de levende mieren moeten bekijken. Misschien kwamen ze pas erop toen ze dood waren. Ik heb ook last van mijten gehad. Die waren grijs/wit. De meesten waren traag maar sommigen liepen snel rond. Kan je er foto's van maken?
Zie: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... ten#p35416
Zie: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... ten#p35416
nee kan geen fotos maken, is helaas zo een goedkoop toestel van 8 euro.
Proxi, die nest van jou met die mijten, is dat ooit goed gekomen en heeft die sinaasappel in de buitenwereld geholpen?
Proxi, die nest van jou met die mijten, is dat ooit goed gekomen en heeft die sinaasappel in de buitenwereld geholpen?
De kolonie heeft het overleefd.
Ik weet niet wat uiteindelijk geholpen heeft van alle dingen die ik gedaan heb. Het kan ook de combinatie zijn van alle dingen die ik gedaan heb.
Feit was dat het echt een groot probleem was en vele mieren onder zaten en vele mieren gestorven zijn en ik nu geen mijten probleem meer heb.
Dus iets heeft wel geholpen.
Ik weet niet wat uiteindelijk geholpen heeft van alle dingen die ik gedaan heb. Het kan ook de combinatie zijn van alle dingen die ik gedaan heb.
Feit was dat het echt een groot probleem was en vele mieren onder zaten en vele mieren gestorven zijn en ik nu geen mijten probleem meer heb.
Dus iets heeft wel geholpen.