How to make an ant farm

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
jeroenbeekman
Lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 27 mei 2010
Locatie: Omgeving Tiel
Gender:
Leeftijd: 31

How to make an ant farm

Bericht door jeroenbeekman »



Kleine video van me.
Kijk op Youtube en full screen voor full HD.

Laat je kritiek maar los!
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: How to make an ant farm

Bericht door Lvet »

Ziet er goed uit! Lekker snelle oplossing.
Hoe zijn je ervaringen met de lijmpistool? Ik weet dat het zeer snel en zeer goed hecht, maar is het volledig non-toxisch als het eenmaal droog is, zoals siliconenkit?
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
jeroenbeekman
Lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 27 mei 2010
Locatie: Omgeving Tiel
Gender:
Leeftijd: 31

Re: How to make an ant farm

Bericht door jeroenbeekman »

Lvet schreef:Ziet er goed uit! Lekker snelle oplossing.
Hoe zijn je ervaringen met de lijmpistool? Ik weet dat het zeer snel en zeer goed hecht, maar is het volledig non-toxisch als het eenmaal droog is, zoals siliconenkit?
Ik heb er nooit problemen mee gehad en heb verschillende soorten lijm gebruikt. Heb nooit plotselinge sterfte gehad ofzo.
Eigenlijk sluit ik al me kolonies zo aan via slangen naar een verwarmde box en heb het allemaal met zo'n pistool aan elkaar gelijmt.
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: How to make an ant farm

Bericht door Lvet »

Ik denk dat ik het dan ook ga toepassen, het droogt veel sneller.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Gebruikersavatar
Dekennes
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mei 2013
Gender:
Leeftijd: 32

Re: How to make an ant farm

Bericht door Dekennes »

jeroenbeekman schreef:
Lvet schreef:Ziet er goed uit! Lekker snelle oplossing.
Hoe zijn je ervaringen met de lijmpistool? Ik weet dat het zeer snel en zeer goed hecht, maar is het volledig non-toxisch als het eenmaal droog is, zoals siliconenkit?
Ik heb er nooit problemen mee gehad en heb verschillende soorten lijm gebruikt. Heb nooit plotselinge sterfte gehad ofzo.
Eigenlijk sluit ik al me kolonies zo aan via slangen naar een verwarmde box en heb het allemaal met zo'n pistool aan elkaar gelijmt.
Toch mee oppassen... Ik heb meer dan 50 werkers verloren in minder dan 2 uur. :cry: Altijd zorgen dat je lijm goed droog is en voordat je jouw mieren eraan blootstelt zeker zorgen dat het dan goed verlucht is! Zeker de eerste dagen...
Lasius niger (enkel werksters)
Lasius flavus (1gyne met 10 werksters) blog: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6928
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: How to make an ant farm

Bericht door Lvet »

Oei... Maar eenmaal droog is er niets aan de hand toch?
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: How to make an ant farm

Bericht door Floris »

Hoe moeilijk het ook kan zijn: het is altijd goed om een nieuw nest een dag helemaal uit te laten dampen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie