Laat ik me even voorstellen. Ik ben Tristan, 18 jaar, van Gent. Sinds mijn reis naar Frankrijk ben ik gefascineerd door mieren. Ik herinnerde me opeens weer dat we in de lagere school een mierennest in de klas hadden en dat was te zalig voor woorden. Ik ben dus meteen begonnen met opzoeken over het houden van mieren en kwam op dit forum terecht. Na mij goed geïnformeerd te hebben en mijn vriendin ervan overtuigd te hebben dat mieren houden niet zo vies is als ze denkt, ben ik op zoek gegaan naar een gyne. Gisteren was het 27°C en ben ik dus de hele dag aan het zoeken geweest. Dit is echter niet goed verlopen dus gaf ik het op en dacht ik eraan om één te bestellen. Toen ik rond 19 uur aan het wandelen was in Drongen vond ik er opeens één langs de weg! En hier is ze:

Ik ga ervan uit dat dit er één van de lasius niger soort is. Momenteel zit ze diep in mijn kast verscholen zodat ze geen last heeft van licht of andere zaken. Morgenvroeg zal ik eens kijken of ze eitjes gelegd heeft. Ik ga proberen om een fotodagboek bij te houden van de kolonie.
Tips, vragen en opmerkingen zijn altijd welkom
Groetjes,
Tristan