Is een 10 millimeter-buisje te klein?

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ubo
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 september 2013
Gender:
Leeftijd: 24

Is een 10 millimeter-buisje te klein?

Bericht door Ubo »

Hoi,

ik heb veel interesse in het bestuderen en observeren van een kolonie in gevangenschap. Ik heb de handleidingen en de FAQ dan ook aandachtig doorgelezen. Echter, ik heb nog één vraag; mijn vader werkt op een laboratorium waar ze reageerbuisjes hebben van 10 millimeter dikte. Is dat te klein? Alvast bedankt voor het antwoord :)


-Rik
Laatst gewijzigd door Ubo op 01 okt 2013, 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Hoe ziet een buizenformicarium eruit?

Bericht door Floris »

Over welke tutorial heb je het precies?
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Ubo
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 september 2013
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Hoe ziet een buizenformicarium eruit?

Bericht door Ubo »

Floris schreef:Over welke tutorial heb je het precies?
Oh, erg raar. Sinds nu werken de afbeeldingen wel ineens. Ik heb echter nog wat andere vraagjes:


-Hoe voorkom ik dat gyns die door mijn kolonie worden voortgebracht in mijn huis een kolonie beginnen?
-Hoe zet ik een kweek van fruitvliegjes op?


Alvast bedankt :)


-Rik
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Ubo's vragentopic

Bericht door GvG »

Ubo schreef: -Hoe voorkom ik dat gyns die door mijn kolonie in gevangenschap voortgebracht zijn, in mijn huis een nieuwe kolonie beginnen?
Het ligt er aan welke soort je hebt, maar waarschijnlijk zullen de jonge koninginnen niet uitvliegen, als ze al geboren worden. Ik heb wel eens een paar Temnothorax sp. geslachtsdieren gehad die uitvlogen, die kon ik toen zo van mijn vensterbank vegen.
Ubo schreef: -Hoe zet je een stabiele en betrouwbare fruitvliegjeskweek op?
Ik haal mijn fruitvliegjes in een kweekbakje bij de dierenwinkel, daar kan ik tot een week of 3 verse vliegjes uithalen. Je hebt er in het begin nog niet zoveel nodig dat je moet kweken.
Ubo schreef: -Ik wil graag een buizenformicarium maken met 2-3 buisjes, omdat je dan een kamerstructuur kunt observeren. Is dit te groot voor een kolonie die met één gyn begint?
Ja.
Gebruikersavatar
Ubo
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 september 2013
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Ubo's vragentopic

Bericht door Ubo »

GvG schreef:
Ubo schreef: -Hoe voorkom ik dat gyns die door mijn kolonie in gevangenschap voortgebracht zijn, in mijn huis een nieuwe kolonie beginnen?
Het ligt er aan welke soort je hebt, maar waarschijnlijk zullen de jonge koninginnen niet uitvliegen, als ze al geboren worden. Ik heb wel eens een paar Temnothorax sp. geslachtsdieren gehad die uitvlogen, die kon ik toen zo van mijn vensterbank vegen.
Ubo schreef: -Hoe zet je een stabiele en betrouwbare fruitvliegjeskweek op?
Ik haal mijn fruitvliegjes in een kweekbakje bij de dierenwinkel, daar kan ik tot een week of 3 verse vliegjes uithalen. Je hebt er in het begin nog niet zoveel nodig dat je moet kweken.
Ubo schreef: -Ik wil graag een buizenformicarium maken met 2-3 buisjes, omdat je dan een kamerstructuur kunt observeren. Is dit te groot voor een kolonie die met één gyn begint?
Ja.
Bedankt voor de antwoorden. Dan heb ik nog één laatste vraag:

-Mijn vader werkt in een laboratorium waar ze 10 millimeter reageerbuisjes hebben. Is dit te klein?


-Rik
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Ubo's vragentopic

Bericht door GvG »

Ubo schreef: -Mijn vader werkt in een laboratorium waar ze 10 millimeter reageerbuisjes hebben. Is dit te klein?
Je bedoelt dat ze een doorsnede hebben van 10 mm. neem ik aan? Dat is prima.
Gebruikersavatar
Ubo
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 september 2013
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Ubo's vragentopic

Bericht door Ubo »

GvG schreef:
Ubo schreef: -Mijn vader werkt in een laboratorium waar ze 10 millimeter reageerbuisjes hebben. Is dit te klein?
Je bedoelt dat ze een doorsnede hebben van 10 mm. neem ik aan? Dat is prima.
Oké, dank je. Mijn vragen zijn beantwoord :)
Plaats reactie