Ubo here :)

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ubo
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 september 2013
Gender:
Leeftijd: 24

Ubo here :)

Bericht door Ubo »

Hi all!

Ubo's the name. Ik zit al een tijdje op dit forum, sinds september, vorig jaar, maar zie nu pas dat dit board bestaat. Ik besloot om ook een topic aan te maken, zodat jullie me wat beter kunnen leren kennen.

Algemene informatie
Ik ben Rik, die 13 jaartjes (eventjes nog, op 4 april betreed ik de wereld der 14-jarigen) jong is en in het zuidelijke aanhangsel van ons kikkerlandje woont. Ik heb autisme en zit dan ook op het speciaal onderwijs, waar het redelijk goed gaat; waarschijnlijk word ik binnenkort van een klas met 4 kinderen naar een klas met 13 kinderen overgeplaatst. Mijn niveau is HAVO/VWO, daar de overheid heeft besloten dat er geen hogere speciaal onderwijs-school in de buurt ligt, en ik zit in de tweede klas.

Hobbies
Mieren
Begin september '13 kwam ik in aanraking met mieren. In de eerste instantie keek ik naar kant-en-klare gelformicaria, maar al snel ontdekte ik dit forum en kwam de kennis tot me dat niemand zoiets zijn mieren aan zou moeten doen. Ik besloot een eenvoudig buizenformicariumpje te bouwen en al spoedig was ik de trotse eigenaar van twee kleine kolonietjes. Deze doen het goed; je kunt meer over ze lezen in mijn blog (zie handtekening).

Stoommachines
Wat, stoommachines? Ja, stoommachines, dat lees je goed. Naast de mierenhobby heb ik een grote passie voor stoommachines. Natuurlijk voor de echte fabrieksstoommachines uit lang vervlogen tijden, maar vooral voor modellen. Ik ben de trotse eigenaar van enkele prachtige, werkende miniatuurstoommachientjes, waaronder een walsje. De stoommachinehobby is een aanrader voor iedereen die van natuurkunde en mechaniek houdt.

Afbeelding
Het oude Wilesco D36'tje puft dapper door de woonkamer.

Computeren
Jep, ook ik ontkom er niet aan. Zoals mijn meeste leeftijdsgenoten spendeer ik de meeste tijd achter mijn computerscherm, het universum reddend van enorme ruimterobots of Jedi's inmakend met mijn bliksemstralen. Ook zit ik veel op fora, zoals het (Engelstalige) stoomforum, het Minecraftforum en natuurlijk het Antforum. Ik bezit een speciale game-PC die gebouwd is om de zwaarste games te kunnen draaien.

Slot
Hopelijk kennen jullie me nu wat beter. Ik bedank jullie voor de leuke tijd die ik hie heb beleefd en naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst ga beleven!


-Rik
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Ubo here :)

Bericht door Lvet »

Welkom Ubo! Ik zie dat je je al goed hebt ingelezen en dat je al een hele goede start hebt gemaakt. Heel veel plezier met deze hobby naast je andere bijzondere hobby's.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Gebruikersavatar
MichaelB
Lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 december 2012
Locatie: Geleen
Gender:
Leeftijd: 37

Re: Ubo here :)

Bericht door MichaelB »

Wereld der 14-jarigen! Hahaha giller! Heel leuk hoor en welkom natuurlijk.
Zelf woon ik ook in het zuiden des landes.
Heel veel succes met je kolonies, maar denk dat dat wel goed komt.

Groeten MichaelB
Lasius Niger
Myrmica Rubra
Messor Barbarus
Reticulitermes grassei
Lasius Flavus x 2
Formica Rufibarbis
Temnothorax nylanderi
Pheidole Pallidula
Nieuwste aanwinst: Diacamma Sp.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Ubo here :)

Bericht door GvG »

@Michael: Goed om te zien dat je het Carnaval overleeft hebt! :)

@Ubo: Ik ben een tijdje geleden in de cruquius geweest, de grootste stoommachine ter wereld. Nu een museum. Ze laten de machine bij de rondleidingen even draaien, niet meer op stoom, maar toch, heel indrukwekkend. Wel eens geweest? Anders zeker een aanrader.
Gebruikersavatar
Ubo
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 september 2013
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Ubo here :)

Bericht door Ubo »

GvG schreef: @Ubo: Ik ben een tijdje geleden in de cruquius geweest, de grootste stoommachine ter wereld. Nu een museum. Ze laten de machine bij de rondleidingen even draaien, niet meer op stoom, maar toch, heel indrukwekkend. Wel eens geweest? Anders zeker een aanrader.
Ik ben meer van de "echte" stoommachines. In Medemblik is een museum met een prachtige, nog echt op stoom draaiiende pompmachine (inclusief werkende centrifugaalpomp). Ik kreeg een persoonlijke rondleiding, omdat een van de vrijwilligers helemaal onder de indruk was van mijn kennis over het onderwerp :')

Naast de "real deal" hebben ze er ook prachtige modellen, waaronder de Heilige Graal der modelstoommachines: een Wilesco D32.

Bedankt voor de tip, though!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Ubo here :)

Bericht door GvG »

Haha! Ik heb geen idee wat dat betekent, maar ik ga eens googlen! Graag gedaan!
Plaats reactie