Leemzand
-
- Lid
Leemzand
Ik heb meer leemzand nodig voor mijn Pheidologeton kolonie en ik heb het internet en dit forum afgezocht maar heb geen idee waar ik dit kan halen. De beste suggesties die ik gevonden heb zijn speelzand en kattenbak korrels maar ik zoek een echt homogeen mengsel (dus zonder korrels leem, maar een perfect mengsel). Weet iemand hoe je hieraan kan komen? (Ik ben al bij de Praxis en Gamma geweest maar daar schenen ze die niet te hebben).
-
Re: Leemzand
Kattenbakkorrels vallen uiteen tot een heel fijne klei als je ze goed nat maakt. Ik heb eens bij het verschonen van de kattenbak een beetje gemorst in het gras, dat was de volgende dag na een regenbuitje een heel zacht hoopje geworden, met een heel fijne structuur, zonder enige vorm van korrels of klonten. Ik weet zeker dat als je dat door zand mengt (kneedt) dat je daar een mooi homogeen mengsel van kunt maken. Met een beetje oker er bij voor de kleur wordt dat helemaal goed, denk ik.
Moet het om een makkelijk verkrijgbaam leemzand zijn?
Anders raad ik je aan via antstore een kilo perfecte mix te bestellen
Anders raad ik je aan via antstore een kilo perfecte mix te bestellen
Lasius Niger
Myrmica Rubra
Messor Barbarus
Reticulitermes grassei
Lasius Flavus x 2
Formica Rufibarbis
Temnothorax nylanderi
Pheidole Pallidula
Nieuwste aanwinst: Diacamma Sp.
Myrmica Rubra
Messor Barbarus
Reticulitermes grassei
Lasius Flavus x 2
Formica Rufibarbis
Temnothorax nylanderi
Pheidole Pallidula
Nieuwste aanwinst: Diacamma Sp.
-
- Lid
Ik kan je leem verkopen weet alleen verzendingskosten niet.
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
(Crematogaster scutellaris)
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Wees voorzichtig met beloftes.FenixGoesEvil schreef:Ik kan je leem verkopen weet alleen verzendingskosten niet.
-
Het verschil tussen klei en leem is de diameter van de gronddeeltjes. Dat verschil is zo klein dat het niet uitmaakt of je het materiaal waaruit kattenbakkorrels bestaat nu klei of leem noemt. Het is in principe hetzelfde.
speelzand kost 2,50 per 25 kilo. 10 cnt per kilo dus.
Ik betaal voor mijn kattenbakkorrels iets van 4 euro voor 10 liter, dat is een kilo of 6 a 7 schat ik.
Een kilo zand/leem mengsel hoeft dus niet meer te kosten dan een (paar) euro, zelfs als je een hele zak zand moet kopen. Bij Antstore betaal je bijna 3 euro per kilo, en dan komen de verzendkosten er nog bij. Geen idee wat de verzendkosten zijn van een pakketje van een kilo vanuit Duitsland, maar volgens mij kan je je geld beter in je zak houden.
speelzand kost 2,50 per 25 kilo. 10 cnt per kilo dus.
Ik betaal voor mijn kattenbakkorrels iets van 4 euro voor 10 liter, dat is een kilo of 6 a 7 schat ik.
Een kilo zand/leem mengsel hoeft dus niet meer te kosten dan een (paar) euro, zelfs als je een hele zak zand moet kopen. Bij Antstore betaal je bijna 3 euro per kilo, en dan komen de verzendkosten er nog bij. Geen idee wat de verzendkosten zijn van een pakketje van een kilo vanuit Duitsland, maar volgens mij kan je je geld beter in je zak houden.
-
- Lid
Floris hoe bedoel je ? Ik kan via de winkel naast ons leem kopen. Heb ook gevraagd of het puur leem is zonder zand etc. ze zeiden van wel. Ik heb thuis ook een zak zandleem liggen dus ken nu het verschil tussen zandleem en leem . De winkel hun leem is volgens mij 100% leem.
Messor barbarus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
Myrmica rubra
Lasius niger
Lasius Flavus
Camponotus barbaricus
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Zodra jij het verkoopt, ben jij verantwoordelijk. Het maakt dan weinig meer uit of de winkel heeft gezegd dat het leem is of niet. :)
-
- Lid
Via internet halen is sowieso niet een goed idee omdat zand erg zwaar is (dus hoge verzendkosten). Ik wist niet dat kattenbakkorrels door water goed te mengen is met zand, dat is de gouden tip die ik nodig had. Veel dank!
-
Graag gedaan! Laat je even weten hoe het geworden is? Leuk om te weten!
-
- Lid
Op mierenboerderij.nl te koop
-
- Lid
Zag nu bij de terrarium winkel in doetinchem zakjes 100% leem liggen die je kan mengen met zand voor een goede verhouding. waren iets van 5 euro.