Leafcutter & weaver formicaria

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Crossfire
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Locatie: Almere
Gender:
Leeftijd: 37

Leafcutter & weaver formicaria

Bericht door Crossfire »

Hi,

Ik ben opzoek naar 2 formicarium oplossingen voor leafcutter en weaver mieren. Nu zijn er voor beide op een welbekende shop een kant en klare oplossing beschikbaar a 250 euro en 120 euro maar dit geld geef ik liever uit aan een grotere kolonie om mee te starten.

Graag hoor ik van jullie ideeën voor zoveel mogelijk kant en klare oplossingen, ik ben namelijk totaal niet handig en ben niet in staat zelf te knutselen ;)

Kijk uit naar jullie reacties!
Benno
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 januari 2015
Locatie: Hilversum
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Leafcutter & weaver formicaria

Bericht door Benno »

Vooropgesteld, ik heb geen ervaring. Maar ik heb wel heul veel blogs gelezen over deze soorten.
En wat er vooral opvalt aan deze blogs; is het constante gepuzzel aan setups. De ene keer meer lucht voor de schimmel, de andere keer minder. Schimmel dat in een niet te groot bakje moet, en dus verhuizen moet als de kolonie groeit. Daar moeten dan weer oplossingen voor verzonnen worden etc.
De barrieres van weaver ants zorgen ook altijd voor problemen.

Anyways wat ik vooral wil zeggen is dat het misschien totaal niet handig is om deze soorten te houden als je niet van de knutsel kant houdt van onze hobby.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4246
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Leafcutter & weaver formicaria

Bericht door Mika »

Ik neem aan dat je bedoelt: Atta en Oecophylla soorten zou zeggen: kolonies van beide genera zijn eigenlijk niet als mature kolonie te houden, wegens veel te groot. 1 Formicarium oplossingen bestaan dus niet. Je hele huis ombouwen is wel een oplossing. Sowieso moet je naar systemen met meerdere bakken, of je moet meer realistische soorten kiezen.

Ik zou zeggen: eerst ervaring opdoen met gemakkelijkere soorten. Het lijkt op willen rijden met een formule 1 wagen, maar denken dat je zal kunnen rijden op rode diesel,met een FAQ voor de problemen.
DUCKDUCKGO!
Plaats reactie