Poppenomhulsels buiten het nest?

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
TheRoeler
Lid

Poppenomhulsels buiten het nest?

Bericht door TheRoeler »

Ik kwam vanochtend dit tegen in mn mierenbak (het witte is talkpoeder). Zijn dit poppen die uitgekomen zijn en dat de mieren de restanten buiten gelegd hebben? Er liggen ook wat zwarte dingetjes bij waardoor ik me een beetje zorgen maakte maar dit kunnen restanten van insecten zijn en dat dit nu het afvalstort gebied is?

Afbeelding

Kan iemand mij 'peace of mind' geven?
Dank aan Maxis voor het maken van SimAnt (1991) wat mijn levenslange fascinatie met mieren veroorzaakte
Kegge
Lid

Re: Poppenomhulsels buiten het nest?

Bericht door Kegge »

Je foto is niet te zien.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
TheRoeler
Lid

Bericht door TheRoeler »

Excuses, hier nog een poging: http://imgur.com/TzQH7WG
Dank aan Maxis voor het maken van SimAnt (1991) wat mijn levenslange fascinatie met mieren veroorzaakte
Martijn
Lid

Bericht door Martijn »

Dat zijn inderdaad poppen die uitgekomen zijn! Hoe komt het dat je dit niet weet? Heb je de kolonie in een zandnest zitten?
Kegge
Lid

Bericht door Kegge »

TheRoeler schreef:Ik kwam vanochtend dit tegen in mn mierenbak (het witte is talkpoeder). Zijn dit poppen die uitgekomen zijn en dat de mieren de restanten buiten gelegd hebben? Er liggen ook wat zwarte dingetjes bij waardoor ik me een beetje zorgen maakte maar dit kunnen restanten van insecten zijn en dat dit nu het afvalstort gebied is?

Afbeelding

Kan iemand mij 'peace of mind' geven?
Het zijn inderdaad de restanten van de uitgekomen poppen. Het is dus goed nieuws, je bent vader geworden! :D

De zwarte restanten zijn, vermoed ik, de overblijfselen van fruitvliegjes als je die als voedsel geeft. Mijn mieren gooien ook de leeggegeten skeletten van de vliegjes uit het nest. Daar ben ik blij om want dan kan ik het makkelijk opruimen en het nest blijft zelf schoon.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
TheRoeler
Lid

Bericht door TheRoeler »

Martijn schreef:Dat zijn inderdaad poppen die uitgekomen zijn! Hoe komt het dat je dit niet weet? Heb je de kolonie in een zandnest zitten?
Ik heb het buisje beetje dom in een groter buisje gelegd dus ik kan er niet makkelijk bij zonder de mieren te verstoren. Ik moet dit nog ff aanpassen maar nog niet gedaan.
TheRoeler
Lid

Bericht door TheRoeler »

Kegge schreef: Het zijn inderdaad de restanten van de uitgekomen poppen. Het is dus goed nieuws, je bent vader geworden! :D

De zwarte restanten zijn, vermoed ik, de overblijfselen van fruitvliegjes als je die als voedsel geeft. Mijn mieren gooien ook de leeggegeten skeletten van de vliegjes uit het nest. Daar ben ik blij om want dan kan ik het makkelijk opruimen en het nest blijft zelf schoon.
Bedankt voor de bevestiging. En vader geworden op vaderdag, wat een timing!! :)
Plaats reactie