Hey allemaal
Vanochtend keek ik een keer voorzichtig in het reageer buisje van mijn messor barbarus toen ik zag dat ze alleen nog maar paar poppen hadden.
Kan ik hier nog wat aan doen of is de kolonie gewoon niet meer te redden
Mvg stan
Trotse eigenaar van:
1x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Lasius flavus
1x Camponotus barbaricus
Er zijn alleen nog maar een paat poppen denk dat ze ze heeft opgegeten want ik heb der oas een maand en er zijn maar een paar mieren meer ik kreeg haar met redelijk veel broed
Trotse eigenaar van:
1x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Lasius flavus
1x Camponotus barbaricus
Geef haar maar wat rust. Misschien dat je gewoon te vaak hebt gekeken. En dat ze daarom geen eitjes legt. Als je wat rust geeft heeft ze denk ik zo weer eitjes gelegd.
Lasius niger
Camponotus cruentatus
Camponotus pseudoirritans
Diacamma rugosum
Crematogaster osakensis
Geef kleine insectjes! Tenzij je een hele hoop media hebt die niets te doen hebben behalve mierenbrood maken. Ik neem aan dat je geen enkele media hebt.
Ik kijk een keer in de week ik hekb nu betere zaden en nu ook as een beter warmte matje ik geef ze ook fruitvliegjes ik denk dat ze nu gewoon wat tijd nodig hebben
Tnx voor alle reacties!
Trotse eigenaar van:
1x Lasius niger
1x Messor barbarus
1x Lasius flavus
1x Camponotus barbaricus
Ik zou: het buisje in de buitenwereld leggen. Messors zijn geen goede klimmers, en die hoogte overwinnen bij jou kan teveel zijn. Als het even kan mag die buitenwereld donker staan, en warm. Er mag een dagnachtritme in zitten, maar dat hoeft niet. En dan insectjes geven en een weekje wachten.