V&O Lasius niger (Gregglz)

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
Hessel
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 06 juli 2016
Locatie: Alkmaar, noord holland
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Lasius niger (Gregglz)

Bericht door Hessel »

Ik vind het persoonlijk nogal bruut om haar in de vriezer te gooien.. Ik zou haar eerder boosten met 5 poppen of bij een andere koningin zetten zodat die nog een stuk extra eitjes heeft.
Wie het kleine niet eerdt is het grote niet weerd...
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Lasius niger (Gregglz)

Bericht door GvG »

Als ze eenmaal eitjes hebben kun je ze niet meer bij elkaar zetten. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk elkaar proberen te doden. Als het broed zich na een aantal weken niet ontwikkelt mag je aannemen dat de gyne niet heeft gepaard, en dus geen bevruchte eitjes legt. Dan heeft het weinig zin om nog veel langer te wachten. Als je besluit een gyne niet te houden kun je verschillende dingen doen. Je kan haar bijvoobeeld vrijlaten. Ze kan geen kolonie stichten, dus ze zal uiteindelijk sterven, waarschijnlijk door toedoen van een andere mierenkolonie of een roofdier, of honger. Je kan er ook voor kiezen haar een snelle dood te geven. Een koudbloedig dier een nachtje in de vriezer leggen is een makkelijke, respectvolle en pijnloze manier om het te doden. Het dier wordt rustig, gaat "slapen" en bevriest uiteindelijk zonder dat het iets doorheeft.

@Gregglz: kun je een topic aanmaken voor de vragen en opmerkingen? Dan verplaats ik deze opmerking, en die hierboven, daar naartoe. Dat doen we op dit forum zo, om de blogs overzichtelijk te houden.
Gregglz
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 juli 2016
Gender:

V&O Lasius niger (Gregglz)

Bericht door Gregglz »

Topic voor vragen en opmerkingen bij http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... c33#p66813
Lasius niger 2016
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: V&O Lasius niger (Gregglz)

Bericht door GvG »

Gregglz schreef:Zojuist 6 poppen geteld en 5 halfdoorzichtige mierachtige dingen, zijn dit naaktpoppen?
Ja, dat klinkt als naaktpoppen.
Plaats reactie