En ik vang niet om te verkopen of weg te geven, dat is me nu nog teveel moeite.
Aan het einde van de dag zie ik ze vaak als het een paar dagen goed warm is en dan de dag dat het broeierig wordt is mijn ervaring.NickAnts schreef:ik woon in Gelderland maar ik kan geen gynes vinden...
ik zoek meestal overdag op ''warme'' dagen, zijn de bruidsvluchten al over of zoek ik verkeerd?
meestal zoek ik in het bos dicht bij water en dicht bij mieren activiteit.
Op een betonnen of asfalt paadje door het bos/park heen. Hier kan je koninginnen makkelijk zien lopen.NickAnts schreef:Wat is een warme dag,gister was het 24 graden en dat vind ik wel warm maar ik weet niet of de mieren dat ook warm genoeg vinden XD.
Is het slim om in het bos te zoeken of gewoon op straat?
Wat raden jullie aan?
Op een betonnen of asfalt paadje door het bos/park heen. Hier kan je koninginnen makkelijk zien lopen.NickAnts schreef:Wat is een warme dag,gister was het 24 graden en dat vind ik wel warm maar ik weet niet of de mieren dat ook warm genoeg vinden XD.
Is het slim om in het bos te zoeken of gewoon op straat?
Wat raden jullie aan?
waar heb je die precies gevonden in hoorn of zou je ze het best kunnen vinden? ik woon zelf in hoorn maar kan er geen vinden. ook weet ik niet precies wanneer en waar ik moet zoeken.Reiger schreef:Lasius niger net 12 gevangen omgeving hoorn