Lasius niger(Aaron)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Lasius niger(Aaron)

Bericht door aaron »

Dit is een zoveelste Lasius niger blog maar achja...
Deze middag zijn mijn mieren goed en wel aangekomen in een buisje met een pvc buis eromheen.Het nest is redelijk vuil maar ik heb een flessendopje in de buitenwereld gezet zodat ze daar(hopelijk)hun vuil zullen ingooien.Ze zitten nu allemaal in het buisje.Ik heb ze een "pinky maden" gegeven maar die laten ze gewoon met rust.Straks geef ik hen een dood fruitvliegje.Voor de rest hebben ze alles wat ze nodig hebben:water,suikerwater en honingwater.Ik upload later nog enkele foto's van de setup.
Vragen en opmerkingen
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger(Aaron)

Bericht door aaron »

Hier enkele foto's(Getrokken met een nikon D60,18-55mm lens.Later ga ik eens proberen met een 55-200mm)
Afbeelding
De setup,de randen zijn ingesmeerd met fluon.Zoals je ziet is het niet perfect maar het is ook de eerste keer ;)
Links heb ik een ander proefbuisje aangesloten met aluminium folie er rond moest het water in het andere buisje zijn opgedroogd.

Afbeelding
Het vuile buisje :'(,,minder tezien: 3poppen,0larven,een hoopje eitjes.

Intussen hebben de mieren het fruitvliegje naar binnen gesleept.
Laatst gewijzigd door aaron op 09 mei 2009, 18:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger (Aaron)

Bericht door aaron »

Deze nacht hebben ze hun "gedroogde vliegen" naar het nest gesleept.Maar volgens mij was dat gewoon een miskoop.De pinky maden ligt er nog.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger (Aaron)

Bericht door aaron »

Vandaag ben ik naar de dierenwinkel geweest.Daar heb ik 1 doosje mini sprinkhanen gekocht er zitten wel honderden in het papiertje.De fruitvliegjes die ik daar heb gekocht zitten in een smerig doosje =P.En nu nog een manier vinden om ze te voeren aan mijn mieren zonder dat mijn kamer vol krekels/vliegjes zit.
En toen ik terugkwam zat er een mier op de rand van mijn buitenwereld.Een fluon laag van 5cm is blijkbaar niet genoeg dus moet het deksel er maar terug op :cry:
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger (Aaron)

Bericht door aaron »

Ik heb de fluon vervangen door talk en dit lijkt beter te werken.Er ligt wel wat talk in de buitenwereld maar dat zal wel gee, lwaad kunnen,ik heb zelfs een mier wat talk naar het nest zien slepen.En de mieren hebben nu een mini (afval) hoop.Op 5-6cm van het nest(dus ongeveer 5-6cm vanaf de gyne)liggen de gedroogde vliegjes,een krekeltje(de kleinste uit het potje)en een fruitvliegje.Als het er vanavond nog ligt dan ga ik het eruit nemen.
Laatst gewijzigd door aaron op 13 mei 2009, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger (Aaron)

Bericht door aaron »

Toen ik hierjuist bij mijn meter een mierennest van Lasius niger ondekte zag ik een paar poppen liggen ik heb alle hele poppen in een testtube gedaan.
Deze poppen zijn bruin-geel en iets groter dan mijn 3 andere (witte) poppen.Ik heb ze alle 26 in de buitenwereld gelegd.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Lasius niger (Aaron)

Bericht door aaron »

De mieren nemen de poppen nog altijd niet aan,ik laat ze er nog een week inliggen en als ze er dan nog liggen neem ik ze eruit.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Plaats reactie