De nesten die ik tot nu toe geprint heb zijn van thingiverse een website waar je 3d ontwerpen kan delen, zelf heb ik ook wat dingen ontworpen en ga ik in de toekomst ook veel meer doen! heb je ideen laat het me zowiezo weten!
Dit is mijn printer , gewoon een standaard printer van rond de 1000 euro.

Ik ben met dit mierending begonnen , het was een clone van het antscanada nest 10 bij 10 cm
dit nest was gewoon een test

Nu vond ik op thingiverse iets over een modulair ant formicarium , en zag dat verschillende mensen modules er voor aan het maken zijn! het nest is simpel je hebt modules en die koppel je aan elkaar en maakt het zo groot als je zelf wil! zo zijn er waterbakjes,buitenverblijven,opslagmodules etc... hier een voorbeeld van een simpel test tube startermodule:

nu is het zo dat je dan iets om het nest buisje moet doen om het donker te maken , maar elke keer als je dan het folie er af zou halen om te kijken zou je het nest storen , dus dacht ik maak zelf hier ook een module voor en heb toen dit ontworpen/gemaakt:

ik ga volgend jaar hier mieren in doen en ik hou jullie op de hoogte hoe alles gaat, ik zou ook wel posten als ik meer mierendingen ga printen of misschien zelf nog wat ontwerp, heb je zelf een printer kijk hier even voor heel veel ontwerpen van de 3d print communitie: http://www.thingiverse.com/search/page: ... carium&sa= ik hou jullie op de hoogte over alles!
mvg, tim