Vogelmier?

Determinaties van mieren
Plaats reactie
Vogelmier
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 juli 2018

Vogelmier?

Bericht door Vogelmier »

Hallo! Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Wij hebben sinds 3 juli mieren in huis, halfopen bebouwing, slaapkamer eerste verdiep. Omdat die beestjes op drie dagen tijd zich over de hele bovenverdieping verspreidden via houten plinten en deurlijsten en zich van lokdozen niks aantrokken verdelgingsdienst gebeld. Die man kwam kijken en zei dat het zeker geen faraomier was (oef!) maar omdat we vogels onder het dak hebben, vermoedde hij daar de oorzaak van het probleem. Iemand bekend met mieren die in de nabijheid van vogels verkiezen te leven? De mieren zelf zijn iets kleiner dan de zwarte klassieke tuinmier, voorste deel van lijf is lichter van kleur dan achterste. Ik probeer hier een foto te plaatsen, hoe doe ik dat?
Gebruikersavatar
MiereManneke
Lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 03 juli 2017
Locatie: Zuidlaren, Drenthe
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Vogelmier?

Bericht door MiereManneke »

Onder het tekstveld heb je de knoppen "opties" en "bijlagen". Bij de knop "bijlagen" kun je foto's toevoegen. Indien je een reactie schrijft moet je eerst op "volledige bewerken & voorbeeld" drukken.
GGA-GAA-UGG-GAG-UUA-GAU-AUA-GGU
MierenPlaats
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 december 2017
Gender:

Re: Vogelmier?

Bericht door MierenPlaats »

Ik zou zeggen: Lasius brunneus. Die zit bij ons ook ergens onder het dak, maar ik weet ook niet waar. Ze komen (nog) niet binnen, dus ik heb er geen last van.
Vogelmier
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 juli 2018

Re: Vogelmier?

Bericht door Vogelmier »

Hoe heb je ze dan ontdekt? Ook vogels onder het dak?
MierenPlaats
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 december 2017
Gender:

Re: Vogelmier?

Bericht door MierenPlaats »

Vogelmier schreef:Hoe heb je ze dan ontdekt? Ook vogels onder het dak?
Ze hebben een 'snelweg' naar buiten, om voedsel te halen. Die gaat op de muur naar boven, en dan onder het dak.
Plaats reactie