Gevonden in een eikeltje
Gevonden in een eikeltje
Volgens mij met koningin?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Gevonden in een eikeltje
Het is helaas geen duidelijke foto, kun je een omschrijving geven of een betere foto maken?
Lijkt mij Temnothorax
-
- Lid
Lijkt sterk op Temnothorax nylandri. Eikelmieren. Zijn gemakkelijk te houden, maar meesters in ontsnappen. Je hebt geluk dat de gyne erbij zit. Ze kunnen meerdere eikeltjes bezetten waardoor je kans hebt de gyne te missen. Je vind veel care sheets terug over deze leuke actieve mieren.
-Lasius niger
-Temnothorax nylandri
-Crematogaster scutellaris
-Messor barbarus
-Pheidole noda
-Myrmica rubra
-Solenopsis fugax
-Polyrhachis dives
Andere ongewervelden
-Temnothorax nylandri
-Crematogaster scutellaris
-Messor barbarus
-Pheidole noda
-Myrmica rubra
-Solenopsis fugax
-Polyrhachis dives
Andere ongewervelden
Temnothorax sp., of het nylanderi is is lastig zo te bepalen zonder microscoop.
Zelf heb ik gevonden dat Temnothorax goed in toon is te houden met een dunne talklaag (opwrijven zonder alcohol).
Zelf heb ik gevonden dat Temnothorax goed in toon is te houden met een dunne talklaag (opwrijven zonder alcohol).
Dank jullie wel!!
Ze zijn afgelopen week keurig in hun bakje gebleven, dus ik denk dat ik het wel aandurf.
Erg leuk zijn ze, het ene moment super veel miertjes in de buitenwereld, andere moment zitten ze allemaal binnen...
Ze zijn afgelopen week keurig in hun bakje gebleven, dus ik denk dat ik het wel aandurf.

Erg leuk zijn ze, het ene moment super veel miertjes in de buitenwereld, andere moment zitten ze allemaal binnen...