Hoi iedereen.
Ik ga deze zomer naar Zwitserland op vakantie en nu vraag ik me af of ik de gynes die ik daar vang mee mag nemen naar huis. Zo nee, is er een manier waarop het wel legaal gedaan kan worden?
Groeten.
Gynes vangen op vakantie
-
-
- Lid
Re: Gynes vangen op vakantie
Ga je met de auto?
-
- Lid
Ik denk eerlijk gezegd dat 90% van alle mierenhandel technisch gezien illegaal is. Het probleem is gewoon dat die handel zo klein is dat daar geen regelgeving rond bestaat, zolang het geen bedreigde diersoorten zijn.Xanderdezwart schreef:Hoi iedereen.
Ik ga deze zomer naar Zwitserland op vakantie en nu vraag ik me af of ik de gynes die ik daar vang mee mag nemen naar huis. Zo nee, is er een manier waarop het wel legaal gedaan kan worden?
Groeten.
Hier is er trouwens een gelijkaardige vraag van op dit forum: viewtopic.php?t=2280
Lasius niger
Lasius flavus
Temnothorax nylanderi
Messor barbarus
Formica fusca
Lasius flavus
Temnothorax nylanderi
Messor barbarus
Formica fusca
No judgement, maar zeker iets om te overwegen.
Mijn kolonies:
1x Messor barbarus 100+w
1x Messor barbarus 100+w
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Die komen niet voor in Zwitserland, maar het loslaten of laten ontsnappen van een kolonie uit gevangenschap is eigenlijk nooit goed.Loki9120 schreef:No judgement, maar zeker iets om te overwegen.
-
Nee, ik snap wel waarom jullie dat zeggen want ik heb al wat dingen gelezen op dit forum... maar ik weet wel beter.