Pheidole pallidula

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Rickirick
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 juli 2019
Gender:

Pheidole pallidula

Bericht door Rickirick »

Hallo, ik ben een beginnende mierenhouder.
De eerste paar eitjes van mijn 1e kolony pheidole pallidula zijn uitgekomen! Alleen mijn vraag is dus, wat geef ik ze nu te eten?
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Pheidole pallidula

Bericht door emier »

zoals andere soorten gewoon suikerwater, honing en andere zoetigheden. ook veel insecten zoals fruitvliegjes, kleine krekels en dubia's etc.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4246
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Mika »

Wat bedoel je met 'de eerste paar eitjes zijn uitgekomen'? Het zou me verwonderen als je dat kan zien.
DUCKDUCKGO!
Rickirick
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 juli 2019
Gender:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Rickirick »

Het was een queen met een stuk of 8 larves/poppen en in 2 dagen tijd waren er 4 mieren. Vandaar de eerste paar eitjes
Rickirick
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 juli 2019
Gender:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Rickirick »

Update : ik heb ze een fruitvliegje gegeven en die was na een paar uur helemaal opgegeten!
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4246
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Mika »

Rickirick schreef:Het was een queen met een stuk of 8 larves/poppen en in 2 dagen tijd waren er 4 mieren. Vandaar de eerste paar eitjes
Ik zou toch een de beginnershandleiding doornemen. Het helpt als je de juiste terminologie gebruikt. Eitjes die uitkomen worden larven, en het verschil is vooral bij kleine eitjes zeer moeilijk te zien. Larven zijn het 'eetstadium'; ze verpoppen als ze volgoeid zijn, en die poppen evolueren naar volwassen mieren.

Er is geen enkele reden om een gyne (of wijfje, of koningin) een queen te noemen.
DUCKDUCKGO!
Rickirick
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 juli 2019
Gender:

Re: Pheidole pallidula

Bericht door Rickirick »

Ik weet dat allemaal wel maar ik wist niet dat het zo correct moest allemaal. Ik kwam hier met een vraag over de verzorging niet over de kennis hoe ik mijn ‘gyne’ moet noemen. Alsnog heel erg bedankt voor je reacties
Plaats reactie