Beginnen met de hobby

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Reitse1266
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 januari 2020

Beginnen met de hobby

Bericht door Reitse1266 »

Hallo iedereen hier, ik ben Reitse, en ik wil graag beginnen met deze (lijkt mij) prachtige hobby. Op dit moment houd ik met veel plezier tropische vissen, en dat zal ik ook blijven doen. Maar mieren vond ik altijd al fascinerende beestjes en ze houden zou natuurlijk nog mooi zijn.

Ik was van plan te beginnen met een (kleine) Lasius niger kolonie, en ze, tot ze groot genoeg zijn, in buisjes te houden tot ze in een echt formicarium kunnen. Maar wat voor formicarium is het meest geschikt voor beginners?
Een natuurlijke lijkt me heel gaaf, maar dan kan ik ze wel minder goed bekijken. Een ytong lijkt me wel leuk, maar ik ben om eerlijk te zijn niet het meest handige type om dat in elkaar te knutselen. Ik kan natuurlijk een kant en klare kopen, maar die zijn toch best prijzig. Iemand ideeën daarover?

Nog even terug naar de beginfase: als de koningen met enkele werkers in een buisje zitten, hoe voer ik ze dan? Moet ik ze koppelen aan een buitenverblijf met een slangetje? Of gewoon in het buisje zelf eten stoppen?

Misschien waren dat te veel vragen in 1 keer, maar dan hoor ik het graag.

Ik hoop veel te leren van deze hobby, en ik bedank jullie alvast voor de tijd,

Reitse
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Beginnen met de hobby

Bericht door emier »

een beginnende kolonie in een reageerbuisje kun je aansluiten op een buitenwereld en daar voeren.
je kan zelf een (ytong)nest maken maar ook kopen natuurlijk.
zelf ben ik heel erg fan van de nesten van antheap.nl voor nesten.
Reitse1266
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 januari 2020

Re: Beginnen met de hobby

Bericht door Reitse1266 »

Bij anthouse in spanje krijg je een gratis kolonie, heeft iemand ervaring met de acrylnesten daar? Ze zijn niet zo duur en zien er erg praktisch uit.

https://anthouse.es/en/kits-hormigueros ... house.html
Plaats reactie