Met 19 graden gaan de mieren nog niet in winterslaap en zullen de eitjes nog ontwikkelen. Kan je de mieren niet in de koelkast zetten? De winterslaap is echt belangrijk voor ze.
Laatst gewijzigd door ameiseman op 26 dec 2010, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat meen ik echt. Het moet goed koud zijn. Je moet de temperatuur langzaam omlaag brengen, niet de mieren ineens in de koelkast zetten. In maart ook weer langzaam opwarmen.
Maar hoezo opbouwen.
Ik kan niet op en af bouwen.
want ik heb geen kelder of zo.
Dus eigenlijk is het van +-19 graden naar 5+-graden.
Daar kan ik niets aan doen.
Maar Bob,ze hebben met suiker het gat van het buisje dicht gemaakt.
eigenlijk zou ik eens dat gat moeten open maken,en kijken of ze in winterslaap zijn.
Alvast bedankt.
Lasius niger (bruidsvlucht juli 2015/2016) Tetramorium sp. (bruidsvlucht juli 2016) Lasius flavus (bruidsvlucht augustus 2016) Temnothorax sp. (2015)
Is goed,dus ik ga ze in de koelkast zetten.
Maar ik weet wel niet of dat mag.
In de garage is het 19 graden.
In de koelkast 4 graden.
Is dat niet in ene keer te veel temperatuur verschil.
Alvast bedankt.
Lasius niger (bruidsvlucht juli 2015/2016) Tetramorium sp. (bruidsvlucht juli 2016) Lasius flavus (bruidsvlucht augustus 2016) Temnothorax sp. (2015)
Ik bedoel dat je ze binnen zet, onder een open raam. Of ergens in een kamer zonder verwarming met een open raam, dit is niet zo koud als buiten. Ik heb mijn kamer ook opgeofferd en doe alles in 10 graden. Dus zo kan het ook!
Ik heb mijn mieren op mijn kamer gezet.
Daar staat elke morgen een a anderhalf uur het raam open.
Iets kouder kan ik niet vinden.
morgen of overmorgen gaan ze de koelkast in.
Alvast bedankt.
Ik heb goed en slecht nieuws.
Het goede is dat een paar mieren slapen.
En het slechte is dat er een paar niet slapen.
De koningin kan ik niet goed zien.
wat moet ik nu doen.
gewoon die andere voederen of niet voederen.
Alvast bedankt.
Er zullen er altijd een paar actief zijn om te eten/drinken, bied ze wat suikerwater aan zodat ze wat kunnen nemen als het nodig is.
Voor de rest zou ik ze lekker met rust laten(ook al is dat soms lastig) maar ze hebben nu rust nodig, dus niet storen als het niet nodig is.