Verticaal Ytong 20x30

Vragen en info over kunstmatige nesten
McElroy
Lid

Re: Verticaal Ytong 20x30

Bericht door McElroy »

Hmm dat is balen!

Ik bedoelde dat ik dacht dat je op bovenstaand plaatje een gaatje in de dop had geboord, met de fles op ze kop. En dan In het gaatje een stukje stof zodat het nóg langzamer druppelt.

Erg lastig dat bevochtigen.. ben ook aan het expirimenteren, maar nog weinig succes :P
Floris
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Floris »

Other schreef:Eerst heb ik een gat geboord, een buisje aan een zijde dichtgekit en twee kleine gaatjes erin gemaakt. Dit werkte perfect, perfect als ik een mini tsunami wilde nabootsen..
Er kwam dus teveel water in het nest, en de kamers liepen onder water.
Water loopt naar het laagste punt. Na een jaar zal Ytong beter water doorlaten. Dit zijn de redenen dat ik nooit water onder druk, bijvoorbeeld door een omgekeerde fles, op een Ytongnest zal zetten. Uiteindelijk zal het nest een keer vollopen. Bij bevochtiging door een draad heb je dit probleem niet.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Other
Lid
Contacteer:

Bericht door Other »

Floris schreef:
Other schreef:Eerst heb ik een gat geboord, een buisje aan een zijde dichtgekit en twee kleine gaatjes erin gemaakt. Dit werkte perfect, perfect als ik een mini tsunami wilde nabootsen..
Er kwam dus teveel water in het nest, en de kamers liepen onder water.
Water loopt naar het laagste punt. Na een jaar zal Ytong beter water doorlaten. Dit zijn de redenen dat ik nooit water onder druk, bijvoorbeeld door een omgekeerde fles, op een Ytongnest zal zetten. Uiteindelijk zal het nest een keer vollopen. Bij bevochtiging door een draad heb je dit probleem niet.
Ik heb gisteren dan ook een bolletje draad gekocht, om daarmee verder te experimenteren.
Nu ik weet dat Ytong na een jaar het water beter laat doorlopen, ga ik de omgekeerde fles dus ook schrappen!
Blij dat ik daar nu achter kom en niet als er een hele kolonie inzit! Thanks Floris ;)
Ben nu ook bezig met een horizontaal nest, dat toch makkelijker te bewerken is met bevochtiging.
We gaan maar weer even knutselen :lol:
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
MaartenPrins1985
Lid

Bericht door MaartenPrins1985 »

Inmiddels is het bijna een half jaar verder... Hoe staat het ervoor met de bevochting van het nest? Is er al een systeem bedacht dat écht functioneert?
Plaats reactie