Ik denk dat ik morgen eens een wandeling door het bos ga maken want het zal zeker regenen en 2 graden warmer zijn.

Waar dan wel?Mika schreef:Voor Lasius niger moet je niet in het bos zijn.
Er zijn vele elementen die er voor zorgen dat ze uitvliegen, het is niet zo dat wanneer het warm is de kolonie's een bruidsvlucht organizeren he.Phantom schreef:Vreemd genoeg is het hier de hele tijd fantastisch weer geweest (Goeree-Overflakkee). Geen bruidsvluchten en naast één fuliginosus-gyne buiten heelmaal niets waargenomen
Nee, natuurlijk, maar de plotselinge verandering van heet en benauwd naar 'slechtere' omstandigheden was bij een hoop mensen hier succesvol. Dat west-Nederland gespaard is gebleven wijd ik aan de scheidingslijn in het weer van de afgelopen dagenmn schreef:Er zijn vele elementen die er voor zorgen dat ze uitvliegen, het is niet zo dat wanneer het warm is de kolonies een bruidsvlucht organiseren he.Phantom schreef:Vreemd genoeg is het hier de hele tijd fantastisch weer geweest (Goeree-Overflakkee). Geen bruidsvluchten en naast één fuliginosus-gyne buiten helmaal niets waargenomen
Die had je dan beter laten zitten. Heeft ze deze al afgeworpen ?jeffrey432 schreef:Heb een Lasius niger gyne gevongen!!!
Ik zag haar lopen en snel gepakt en een buisje klaar gemaakt ze heeft alleen nog wel de vleugels.