Te warm voor mieren?!

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
SPvGils10
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 april 2018
Locatie: barendrecht
Gender:
Leeftijd: 20
Contacteer:

Te warm voor mieren?!

Bericht door SPvGils10 »

Hallo
Ik had 3 mieren gynes (allemaal lasius Niger)
Maar nu heb ik er nog maar 1 de andere 2 zijn dood de 2 dode gynes legde sowieso wegging eitjes en zijn nu dood het is gemiddeld 27 graden of hoger (denk ik) is dit te warm of is er een andere reden dat ze dood zijn? Pls help ik wil niet mijn laatste gyne kwijt
Alvast bedankt!
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door Hexednl »

Kan ook door stress komen. Aangezien je weet hoeveel eitjes ze aan het leggen waren en je gelijk door hebt dat er 2 dood zijn lijkt het me dat je te vaak kijkt.
8-)
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door miel »

Bij Lasius niger moet iedere dag kijken wel kunnen. Hoewel stress natuurlijk altijd een oorzaak kan zijn.
SPvGils10
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 april 2018
Locatie: barendrecht
Gender:
Leeftijd: 20
Contacteer:

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door SPvGils10 »

Thnx iedereen ik kijk 1 keer per dag maar ik jeb nog een vraag ik heb de ene die nu nog leeft rond 4 juli gevangen en ik moet zaterdag 2 weken op vakantie moet ik nu nog iets doen voor ze zoals eten geen ofzo?
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door Nibbors »

Ik zou ze vlak voor de vakantie even iets meer voeden dan normaal, niet te veel.

Daarna zou voldoende water genoeg moeten zijn voor 2 weken. Mieren hebben water nodig, maar kunnen een redelijke tijd zonder eten. Helemaal als de kolonie nog niet zo groot is.
SPvGils10
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 april 2018
Locatie: barendrecht
Gender:
Leeftijd: 20
Contacteer:

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door SPvGils10 »

Ik voed ze alleen nog niet want je moet eerste maand geen eten te geven toch? Ik leg voor ik ga even wat ant jelly erbij dus als de eerste werksters komen ze iets hebben is dat een goed idee?
Gebruikersavatar
Nibbors
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door Nibbors »

Als het alleen gynes zijn zou je denk ik gewoon alleen water kunnen doen. Misschien dat iemand anders hier wat meer over zou kunnen zeggen maar ik denk dat dat voldoende moet zijn.
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Te warm voor mieren?!

Bericht door Hexednl »

Losse gynes zonder werksters leg je het beste gewoon aan de kant tot ze eerste werksters hebben. 1 keer per dag kijken kan maar dan zou ik ze onbedekt weg leggen zodat ze niet steeds trillingen hoeven te ervaren.
8-)
Plaats reactie