Lasius niger (Antding)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Antding
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 maart 2010
Gender:
Leeftijd: 30

Lasius niger (Antding)

Bericht door Antding »

Dag 1.

Hallo ik heb vandaag om ongveer 12 uur m'n Lasius niger binnen gekregen :)
Ik dee de tube op de aansluiting van het nest. Maar helaas.. de aansluting was te klein.
Dus er was nog 1 optie: Test tube in de basin.
Ik vroeg of het schadelijk was, maar het bleek wel goed te zijn :P

En nu...
Ze doen het perfect! er zijn ongeveer 15 mieren ( Best moeilijk om mieren te tellen :P ) en ongeveer... 10 eitjes?
Toen ik ze erin dee waren ze nog in de war van de lange reis enzo :P maar een paar uur later liepen ze naar buiten en blokkeerden ze de test tube met zandkorrels en steentjes.
1 mier begon zelfs te graven! in de basin.. maar hij kwam niet ver hij ging recht naar beneden en met een boogje naar boven :P
De meeste mieren zijn nog jong en klein en ze doen het perfect. Een mier ging zelfs naar het formicarium, maar toen weer terug.


Ik heb dyslexie, dus er zullen wel wat spelfouten zijn.

Reacties en vragen.
Antding
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 maart 2010
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Lasius niger (Antding)

Bericht door Antding »

Dag 2.

Niet veel gebeurd. Alleen hebben ze en stukje buffaloworm in het nest gehaald en opgegeten.
Een takje in de bassin begon te schimmelen.. Geen idee hoe dat kan zonder water. :o Ik heb hem gewoon eruit gehaald.
Verder niks gebeurd.


Reacties en vragen.
Antding
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 maart 2010
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Lasius niger (Antding)

Bericht door Antding »

Dag 3.

het gaat slecht..
Nou de kolonie gaat goed maar de bak niet.
De steen waar me Test tube oplag.. Het begon te schimmelen. Dus ik heb de test tube verplaatst. Nou toen waren al die mieren geshockt, Ja.. Het zou toch raar zijn als je huis opeens verplaatst word? :P.
En toen had ik de steen eruit gehaalt.
Verder niks gebeurt.
Antding
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 maart 2010
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Lasius niger (Antding)

Bericht door Antding »

Dag 4.

Niks gebeurd. Maar hoe lang duurt het voordat de larven een Pop worden? Ik heb namelijk heel veel larven. En geen 1 pop.
Antding
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 maart 2010
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Lasius niger (Antding)

Bericht door Antding »

Dag 5.

Ze beginnen een beetje te graven in het formicarium, ik denk dat ze de test tube te licht vinden.
Heb 15 mieren en 1 koningin, die heb ik geteld, maar dat hoopje larven kan ik niet tellen. :P
Ik denk ongeveer 10-20 larven.
Antding
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 maart 2010
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Lasius niger (Antding)

Bericht door Antding »

Dag 6.

2 achterpoten van een krekel in de buitenwereld en één in het formicarium gelegd. Bij de buitenwereld kijken ze er geen eens naar, maar in het formicarium zitten 4-5 werkers die zijn begonnen te graven! Toen ik het pootje van de krekel daarin legde kwam er meteen een mier op af en begon eraan te eten :D
Verder niks gebeurd.. helaas.
Plaats reactie