Sander

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bosje
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 juli 2009
Gender:

Sander

Bericht door bosje »

Hallo allemaal!
Ik ben Sander en ben 16 jaar en zit (bijna) in 5HAVO. Als klein kind was ik altijd al bezig met insecten, zowel in mijn omgeving als het houden van wandelende takken. Ook ik heb wel als kind geprobeerd een groep mieren in een pot met zand te houden, natuurlijk zonder succes. Nadat ik twee jaar geleden weer begonnen ben aan wandelende takken, begon ik anderhalf jaar geleden te bedenken hoe geweldig het zou zijn om mieren te kunnen houden. En in het einde van 3HAVO kreeg ik opeens van een vriend te horen dat hij een kolonie mieren had gekocht op antstore. Toen ben ik meteen gaan zoeken op internet en kwam op dit forum uit, waar ik alle informatie vandaan haalde die ik nodig had om te starten. Helaas stierf mijn Lasius niger gyne vlak nadat de eerste werkster ontpopte. Natuurlijk wilde ik het hier niet bij laten en daarom doe ik nu ook mijn PWS over mieren. Toch kon ik het niet laten om toen ik een Lasius niger gyne in de tuin zag lopen om haar te vangen. Daarna heb ik nog een Lasius niger gyne en een Lasius flavus gyne gevangen bij werkzaamheden in de tuin. En deze maand heb ik nog een deel van een Myrmica rubra(blog) kolonie en een Lasius flavus kolonie opgegraven.
Ik denk dat ik het hier bij laat tot volgende zomer en dan wel zie hou het er mee gaat en misschien uit ga breiden.
Sander
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Sander

Bericht door Everio »

Heej, welkom nog en succes!
Gebruikersavatar
mpower000
Lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 april 2009
Locatie: Antwerpen
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Sander

Bericht door mpower000 »

Welkom op het forum en heel veel succes!
-Camponotus vagus
-Messor barbarus
-Myrmica rubra
Gebruikersavatar
McK
Lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 25 juli 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Sander

Bericht door McK »

Welkom op het forum!
We are always running for the thrill of it.
Gebruikersavatar
jkinkie
Lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: valthe
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Sander

Bericht door jkinkie »

WELKOM!! :D
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Sander

Bericht door mn »

Welkom!
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Plaats reactie