Ik zou ze eerst in een proefbuisje houden tot de kolonie groter is, en ze later over laten huizen na een ytong nest.
Ik bestel mij mieren vaak hier: www.ants-kalytta.com
Dit is een duitse shop, en ze leveren heel goed en netjes af.
Elan schreef:Als ik naar de site kijk lijkt het inderdaad om Lasius niger te gaan, maar die soort kun je vaak ook tegen verzendkosten van forumleden krijgen.
Dat is waar en een stuk goedkoper!
Was ik helemaal vergeten
Lasius Niger is evenmin een Nederlandse als Duitse naam. Het is de Latijnse benaming en zal in all talen hetzelfde zijn.
Maar hier op het forum zijn genoeg mensen die kleine startende kolonies Lasius Niger verkopen dus dat is een stuk goedkoper en gemakkelijker dan via een webshop.
Kijk maar eens onder het topic "Aangeboden".
So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
and nothing else matters
Als je er eentje van iemand koopt hier op het forum meestal wel.
De mensen hier zijn wel betrouwbaar.
De koninginnen van een beginnende Lasius niger kolonie zijn van juni/juli/aug 2010.
Die hebben allemaal al eitjes gelegd en de eerste werksters zijn ook al uitgekomen waarschijnlijk voor ze in winterslaap gingen.
Dus is ze bevrucht als je zo'n kolonie van iemand hier krijgt.
Zoals al in je andere topic staat, moet je fruitvliegen kopen en suikerwater maken. In de natuur kan je nu niks vinden, in de zomer wel, maar ik geef weinig uit de natuur. Alleen mijn kolonie Pheidole pallidula krijgt soms een spin of duizendpoot.
Met eerst alleen fruitvliegen kun je wel even vooruit, later kun je ze o.a.: krekeltjes of kakkerlakken gaan geven.
Deze zijn bij veel dierenspeciaalzaken wel te bestellen.