Nieuw lid

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
NielsUtrecht
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 april 2011
Gender:
Leeftijd: 44

Nieuw lid

Bericht door NielsUtrecht »

Hallo daar!

Om me ook maar even voor te stellen: ik ben Niels, 29 jaar, uit Utrecht. Ik heb dit weekend van een lid hier (dank!) een Lasius Niger gyne mogen ontvangen (die ik "Greet" gedoopt heb, Greet de Gyne, huhu). Deze woont nu bij mij in een ijsbakje. Als dat straks te klein gaat worden gaan ze verhuizen naar een terrarium waarin ik een Yton nest ga bouwen, maar vooralsnog zitten ze de komende tijd hier.

Ik heb een grote dierenwinkel in de buurt, dus ik ga de dames grootbrengen op een dieet van hongingwater en insecten (m'n vriendin is al geinformeerd dat er een doos meelwormen in de koelkast staat binnenkort ;)). Waarvoor ik zo even geen winkel weet is eentje voor labbenodigdheden. Ik meen mij te herinneren dat er hier een genoemd werd, maar ik heb een paar reageerbuisjes, pincetten en een scalpel nodig. Heeft iemand die link nog?
Gebruikersavatar
Cube
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Beringen (BE)
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Nieuw lid

Bericht door Cube »

Hoi Niels,

Welkom op het forum!

Bedoel je de site labstuff.nl? (Opgelet alle prijzen zijn excl. BTW)
Je kan ook een heleboel spulletjes kopen via Antstore, kan wel eens goedkoper zijn dan zo'n labo-shop als je ook de verzending rekent...

Alvast succes met je zoektocht :)
NielsUtrecht
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 april 2011
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Nieuw lid

Bericht door NielsUtrecht »

Ah, thanks. Het ging me vooral om reageerbuizen, en die verkopen ze daar alleen per 100 :) Misschien maar eens aan artsen in m'n omgeving vragen of ze daar aan kunnen komen :)
Gebruikersavatar
Cube
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Beringen (BE)
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Nieuw lid

Bericht door Cube »

Als je reageerbuisjes wilt, vraag eens aan je moeder of zij geen winkel kent waar ze spul voor bloemschikken verkopen, worden die buisjes ook vaak gebruikt.
Je kunt ze ook bij een Apotheek krijgen hoor!

Hier in België in een tuincentrum in Lommel kosten grote buisjes 0,60EUR en kleintjes 0,40EUR.
Gebruikersavatar
Nelis
Lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 08 november 2010
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Nieuw lid

Bericht door Nelis »

Welkom op het forum!
Veel succes met je nieuwe hobby ;)

Gr Niels
- Lasius niger
- Messor barbarus 2x
- Messor hesperius
NielsUtrecht
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 april 2011
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Nieuw lid

Bericht door NielsUtrecht »

Bedankt allemaal! Ik ga vanavond maar eens op zoek naar wat insecten, de dierenwinkel is op maandag niet open en ik las dat een koningin met 3 werksters sowieso maar een paar kleine spinnetjes per week verwerkt, dus eerst maar eens zien of ze dat op gaan krijgen :)
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Nieuw lid

Bericht door Elan »

Hallo Niels, welkom!
Mag ik vragen welke dierenwinkel in Utrecht volgens jou insecten verkoopt? Ik heb wel eens gezocht, maar kon er geen vinden!
Nu heb ik een adresje dat ik makkelijk vanuit mijn stage kan bereiken, maar dichter bij huis is natuurlijk fijner :)
NielsUtrecht
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 april 2011
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Nieuw lid

Bericht door NielsUtrecht »

Niet in Utrecht centrum, maar richting Nieuwengijn: http://diebo.nl/. Hele grote zaak. Ze hebben in iedergeval krekels (in 5 verschillende maten), wormen en fruitvliegjes.

Ik zie dat jij je Gyne van dezelfde leverancier hebt als ik trouwens :)
NielsUtrecht
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 april 2011
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Nieuw lid

Bericht door NielsUtrecht »

Dit heb ik van de site:
"Diebo Huisdierwereld heeft een ruim assortiment aan voedseldieren voor uw reptielen. Huiskrekels, de meest gevoerde voedselinsecten, hebben we natuurlijk in alle maten. Daarnaast hebben we ook veldkrekels, sprinkhanen, fruitvliegen, wasmotlarven, rozenkeverlarven (dola's) en krulvliegen in ons assortiment. Ook buffalo-, meel- en moriowormen ontbreken niet.
Sinds kort verkoopt Diebo Huisdierwereld ook Nutri-Grub (Phoenixworms), dit zijn larven die extreem veel calcium bevatten.

Wij krijgen in ieder geval elke vrijdag verse voedseldieren geleverd, maar proberen de hele week door alles op voorraad te houden. Het kan natuurlijk voorkomen dat bepaalde voedselinsecten uitverkocht raken. Als u zeker wilt weten dat u niet voor niks komt dan kunt u ons natuurlijk altijd even bellen"
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Nieuw lid

Bericht door Elan »

Bedankt voor de info, daar heb ik wel wat aan als ik in de zomer niet meer in A'dam kom :)

Ik hoop voor jou dat je gyne het net zo goed gaat doen als de mijne, want deze gaat namelijk prima! succes ermee
NielsUtrecht
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 april 2011
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Nieuw lid

Bericht door NielsUtrecht »

You're welcome :)

Dan een vraagje aan jou; heb jij nog interessante adressen toevallig in de buurt van Utrecht? Ik zag in de blog wat handige kleine buisjes voor suikerwater bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Elan
Lid
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 oktober 2010
Locatie: Wageningen, NL
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Nieuw lid

Bericht door Elan »

Die kleine buisjes hergebruik ik van mijn stage (in een lab), heb ik helaas geen adresje voor. (Je kunt ze natuurlijk wel bij sites als labstuff krijgen, maar dan ben je wel weer even bezig.)

Mijn lange reageerbuizen heb ik daar overigens wel vandaan.
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Nieuw lid

Bericht door mn »

Welkom!
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Plaats reactie