Spirulina

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
RGod
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mei 2013
Gender:
Leeftijd: 49

Spirulina

Bericht door RGod »

Heeft iemand ervaring met Spirulina in recepten voor mierenvoedsel (bijvoorbeeld in Bhatkar)?
Ik wil dit proberen omdat Aminobolan alleen te koop is in grote pakketjes van 30 ampullen en voor een kleine kolonie van 25 Camponotus Ligniperda is dit wat veel.

Hieronder een recept dat ik op internet vond. Daarnaast wil ik het dus proberen in honingdauw surrogaat als vervanging van Aminobolan.

The recipe is as follows,

500ml of water
100ml of honey
2g of Spirulina
1 egg
50ml of almond milk
1 packet of Gelatin
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Spirulina

Bericht door Floris »

Aminobolan bevat veel verschillende opgeloste aminozuren. Spirulina lijkt geen opgeloste eiwitten te bevatten.

Overigens zijn er forumeleden (waaronder ikzelf) die op het forum buisjes Aminobolan per stuk aanbieden.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
RGod
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mei 2013
Gender:
Leeftijd: 49

Re: Spirulina

Bericht door RGod »

Ik las dat Spirulina veel eiwitten bevat maar of deze opgelost/ vrij zijn ( zeg ik het zo goed) heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb in ieder geval wel interesse in een paar buisjes Aminobolan (stuk of 4)
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Spirulina

Bericht door GvG »

Volgens mij is spirulina alleen verkrijgbaar in droge vorm. Dan kan er dus geen sprake zijn van een oplossing. Bij het Bhatkar-dieet komen de aminozuren voornamelijk van het kippenei, en wordt er een vitaminepreparaat toegevoegd. In dit recept is dat vitaminepreparaat vervangen door spirulina.
Plaats reactie