Nieuw

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Multiwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 september 2015
Gender:

Nieuw

Bericht door Multiwel »

Hai allemaal,

Helemaal vers in de wondere wereld van de mier heb ik al zitten smullen van de vele berichten. Mijn vriend kwam een tijdje terug met het feit(een klein beetje bang voor mijn reactie) dat hij vroeger zo graag mieren hield, dat hij dat nu wel weer zou willen. Zelf ben ik al jaren een mega aquarioot (de onderwaterwereld) dus snapte zijn punt heel goed. Wel wilde ik mezelf eerst goed inlezen voordat we zomaar wat in huis halen.

Inmiddels ben ik behoorlijk aangestoken door zijn enthousiasme. Hij wilt graag beginnen met de Lasius Niger of de Messor Barbarus. Persoonlijk heb ik (nog) niet zoveel voorkeur, omdat ik elk miertje erg bijzonder vind. Maar deze twee soorten zijn volgens mij wel handig om mee te starten.

De komende tijd zal ik jullie vast wel lastig vallen met een vraag, want ik wil het wel heel goed oppakken. Klein leuk weetje, over een ruime maand is vriendlief jarig en wil ik hem een starterspakket mieren houden geven. Dus ideeën omtrent dit cadeautje zijn meer dan welkom :)

Tot vraags!

Groetjes,

Karen
Antboy
Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 augustus 2015
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Nieuw

Bericht door Antboy »

Welkom
-Camponotus ligniperdus
-Lasius flavus
-Lasius niger
-Messor barbarus
-Messor capitatus
-Messor minor
-Myrmica rubra
-Pheidole pallidula
-Pheidole yeensis
Dominic
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 augustus 2015
Locatie: ZH
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Nieuw

Bericht door Dominic »

Welkom op het forum.

meschien kan je iets leuks vinden op mierenboerderij.Nl of anstore.net.
2x Lasius Niger
1x Lasius Flavus
1x Messor Babarus
Gebruikersavatar
ProXi
Lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle (OV)
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Nieuw

Bericht door ProXi »

Welkom op het forum.
Voor je dingen gaat bestellen, zou ik je willen adviseren eerst hier wat vragen te stellen en advies te vragen.
Sommige mensen bestellen enthousiast vanalles en stellen daarna pas vragen.
Dan blijkt soms dat ze geld hebben uitgegeven aan onnodige dingen.
Alvast veel succes en plezier!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Nieuw

Bericht door GvG »

Welkom!

Leuk dat je zo enthousiast reageert op de ontboezeming van je vriend! Veel mierenhouders krijgen heel andere reacties van hun partner! Dus ongeacht je kado zal hij blij met je zijn!

Stel gerust al je vragen! Mierenboerderij.nl verdient heel veel geld aan dure spullen die (soms zelfs ongebruikt) bij iemand achterin een kast verdwijnen.

Bij een aquarium kun je groot beginnen maar een mierenkolonie moet je "opkweken" alsof je een kwetsbaar plantje laat uitgroeien. Klein beginnen dus.

Veel succes en plezier!
Antboy
Lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 augustus 2015
Locatie: Baarn
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Nieuw

Bericht door Antboy »

Gvag mierenboerderij doet het niet voor het geld maar voor zijn moeite hij maakt zowat alles zelf.
-Camponotus ligniperdus
-Lasius flavus
-Lasius niger
-Messor barbarus
-Messor capitatus
-Messor minor
-Myrmica rubra
-Pheidole pallidula
-Pheidole yeensis
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door Floris »

Discussies over webwinkels horen niet in dit onderwerp.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Nieuw

Bericht door Manimaner »

Welkom!

Leuk dat jullie beide zo enthousiast zijn over deze hobby. Wat ik wel nog even wil zeggen is dat veel mieren soorten nu langzaam richting winterslaap gaan en zeker over een kleine maand. Dus ik weet niet of het dan nog een goede tijd is om nieuwe kolonies aan te schaffen als ze dan van oktober/november tot maart in de winterslaap gaan.
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Nieuw

Bericht door Kegge »

Welkom op het forum. Ik sluit me aan bij het advies van de heren boven mij. Lees veel, stel veel vragen en bedenk dat de mieren binnenkort in winterslaap gaan. Ook ik heb vorig jaar mijn eerste kolonie aangeschaft en dat was vlak voor de winterslaap. Dus eigenlijk kon ik pas dit voorjaar de mieren hun ding zien doen. De hele winter heb ik gebruikt om informatie te verzamelen en veel filmpjes en documentaires te kijken. Het virus heeft sindsdien mij volledig in haar grip gekregen.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Benno
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 januari 2015
Locatie: Hilversum
Gender:
Leeftijd: 39

Re: Nieuw

Bericht door Benno »

Welkom!

Ik sluit me aan bij Kegge dat je eigenlijk net te laat bent om dit jaar "leuk" te starten. De winter periode is voor inheemse soorten niet de meest spannende periode. Je geduld zal op de proef gesteld worden.

Daarnaast zou ik je eerder de lasius niger aanraden dan de messor. Als beginner wil je toch wat vaker in het nest kijken, de niger kan hier beter tegen.
Multiwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 september 2015
Gender:

Re: Nieuw

Bericht door Multiwel »

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Ik was inderdaad van plan om de mieren pas in het voorjaar daadwerkelijk aan te schaffen. Eerst alles spik en span voor de nieuwe aanwinsten. En goed inlezen :)
Manimaner
Lid
Berichten: 1156
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Heerlen: Zuid Limburg
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Nieuw

Bericht door Manimaner »

Dat gaat helemaal goed komen!
Plaats reactie