patrick

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
patrick1975
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 april 2014
Leeftijd: 48

patrick

Bericht door patrick1975 »

hallo allemaal,

Ik heb wat jaren terug verschillende kolonies gehad totdat alles in mijn priveleven een beetje mis liep, alles weg, alle formicariums en kolonies idem. Dit terzijde.
Een paar jaar heb ik me niet meer met het houden van mieren bezig gehouden echter begint het weer te kriebelen nu, nu alles in mijn leven weer loopt zoals het hoort. Heb bij antstore een starter set gekocht en een Lasius Niger koningin met wat werksters. Deze zal morgen of overmorgen aankomen en dan begin ik weer van voren af aan!
Ik heb ook wat posts van mezelf terug gevonden op het forum hier, toen was mijn naam "mijnstreekoost", heb een nieuwe naam moeten aanmaken omdat ik nu een ander mailadres heb alsook mijn inloggegevens niet meer weet.
Als ik mijn eigen berichten terug lees en mijn fotos zie van wat ik toen allemaal had is het starters setje wat ik nu krijg erg "simpel" haha, maar ik zal toch weer ergens moeten beginnnen. In ieder geval hoop ik weer net zoveel zin in deze hobby te krijgen als ik toendertijd had!

groetjes!
Gerwin
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 februari 2014
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 35

Re: patrick

Bericht door Gerwin »

Hey patrick leuk dat je er weer bent.
En blijven he ;)
Laatst gewijzigd door Gerwin op 30 apr 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: patrick

Bericht door GvG »

Zo, het klinkt alsof je een zware tijd achter de rug hebt. Ik hoop dat je rustiger vaarwater vóór je hebt. Welkom terug!
patrick1975
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 april 2014
Leeftijd: 48

Re: patrick

Bericht door patrick1975 »

hallo allemaal, ben ook van plan om te blijven dit keer. starters setje is binnen en mijn nieuwe (eerste) kolonie zit in hun reageerbuisje in de arena......Heb er weer zin in!
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: patrick

Bericht door GvG »

Leuk!
Mag ik je meteen een tip geven? Leg het buisje niet op zand, anders gaan ze het buisje vullen met zand. En ik neem aan dat de startersset ook een ytongnest omvat? Sluit de toegang van het ytongnest nog een paar maanden af totdat de kolonie wat groter is. Kleine kolonies gedijen niet in ytongnesten.
patrick1975
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 april 2014
Leeftijd: 48

Re: patrick

Bericht door patrick1975 »

er zit geen ytongnest bij, het is zo een verticaal formicarium met een arena erbij en idd ligt het reageerbuisje op het zand en zijn ze begonnen met zand erin te slepen haha. Uiteindelijk krijgen ze er genoeg van en zullen wel verhuizen...
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: patrick

Bericht door GvG »

Oh, het is een zandnest? Dan heb ik niets gezegd! :-)
Sean
Lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 november 2013
Gender:
Leeftijd: 27

Re: patrick

Bericht door Sean »

Welkom
Gebruikersavatar
DenD
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 april 2014
Gender:
Leeftijd: 41

Re: patrick

Bericht door DenD »

Ik ben hier net nieuw en sinds ik me heb aangemeld ben ik bezig met het lezen van dit forum. Op dit moment ben ik nog lang niet door de leesstof heen, maar denk wel dat ik genoeg gelezen heb om zelfverzekerd te stellen dat de lieden (die dit forum actief, pril en draaiende houden) erg blij zullen zijn met zo'n ervaringrijke aanwinst die jij hier, nu en verder zult representeren.Welcome back! (zelfde geldt voor Joop A.K.A. Stefan - vanzelfsprekend)

DenD
Lasius niger
Lasius flavus
Plaats reactie