Stender

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Stender
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 augustus 2010
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gender:
Leeftijd: 41

Stender

Bericht door Stender »

Na jaren het forum (met tussen pauzes) gelezen te hebben viel het me vandaag op dat ik met nog nooit netjes heb voorgesteld!
Dus bij deze, ik ben in 2010 begonnen met het houden van mieren. Lasius Niger en later nog een kolonie Messor Barbarus overgenomen van Everio.
De Lasius Niger kolonie heeft het helaas niet lang volgehouden, weet de precieze oorzaak niet meer. De Messor kolonie groeide als kool tot dat ergens in 2012-2013 de koningin helaas overleed.

En nu begon het dit jaar weer te kriebelen nadat we op vakantie in zuid Frankrijk een nest Messor Barbarus als buren hadden inclusief een "snelweg" voor de tent langs.
Bij thuiskomst, tijdens het uitpakken van de vouwwagen, zag ik allemaal Lasius Niger koningen over de straat lopen. Daarvan 2 gevangen waarvan er 1 na een dag was overleden.
Week daarna weer een bruidsvlucht, dit maal 2 koningen gevangen en deze zitten gezellig samen in een reageerbuisje. En gisteren nog 3 gevangen (allen een eigen buisje). Deze liggen nu allemaal gezellig in een kast.

Maar goed het ging me oorspronkelijk om de Messor Barbarus, dus bij anthouse.es 10 reageerbuisjes besteld en meteen een gratis kolonie Messors erbij. Dit werden het uiteindelijk 2, goede service dus :D
De Messors staan in een andere kamer op een warmere plek, reageerbuisjes aangesloten op een bakje met daarin vogel- en graszaad. Momenteel hebben echter beide kolonies de deur zelf weer dicht gemaakt naar hun buisjes. Komt wel goed als de kolonie groot genoeg is, momenteel tussen de 5 en 15 werkers, kan ze niet echt lekker tellen zonder ze te storen.

Nog wat over mezelf, ben momenteel 32 jaar en samen met m'n vriendin woonachtig in het mooie 's-Hertogenbosch. Naast een zooi mieren wordt het huis ook nog bewoond door een gekko (Sok) en 2 katten (Moby en Ika).
Ben werkzaam als adviseur op gebied van zwembad wet- en regelgeving voor voornamelijk de openbare markt.
Messor Barbarus +/- 20 werksters
Gebruikersavatar
Other
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 13 april 2011
Locatie: Bergen Op Zoom
Gender:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Re: Stender

Bericht door Other »

Hallo Stender, Ik heb heb hetzelfde als u.
Rond 2010 begonnen, gestopt en sinds dit jaar weer begonnen :) De voorliefde gaat er echt niet uit!
YOUTUBE
Like, Comment & Subscribe! 8-)
Kolonies aangeboden
Nieuwe kolonie nodig?
FACEBOOK
Like ons op facebook!
Gebruikersavatar
Kegge
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 11 oktober 2014
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 55

Re: Stender

Bericht door Kegge »

Welkom op het forum Stender.
"... the mystery of life isn't a problem to solve but a reality to experience." ~ Frank Herbert in Dune, 1963
Gebruikersavatar
dvd
Lid
Berichten: 1332
Lid geworden op: 17 september 2013
Locatie: meeuwen limburg ( belgie )
Gender:
Leeftijd: 43

Re: Stender

Bericht door dvd »

Welkom :D
Plaats reactie