Oogstmieren of Lasius flavus?
-
- Lid
Oogstmieren of Lasius flavus?
Oogstmieren zien er leuk uit met majors, maar de Lasius flavus lijkt mij ook wel wat. Suggesties voor de een of de ander?
- ricardovdh
- Lid
Re: Oogstmieren of Lasius flavus ?
Heb je eigenlijk al ervaring met mieren?
Als je dat niet heb zou ik voor lasius flavus gaan
.
Als je dat niet heb zou ik voor lasius flavus gaan

3x lasius flavus.
5x lasius umbratus.
6x lasius niger.
1x Messor barbarus.
De vraag des levens is: Gaan we door of slaan we af? Maar voor mij als visser is het: Slaan we door of gaan we af?
Wie geen vlieg kwaad doet is gewoon te traag.
5x lasius umbratus.
6x lasius niger.
1x Messor barbarus.
De vraag des levens is: Gaan we door of slaan we af? Maar voor mij als visser is het: Slaan we door of gaan we af?
-
- Lid
Dit wordt de eerste keer, maar ze zijn allebei voor beginners en ik heb nu al een beetje mijn zinnen gezet op de oogstmier.
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Messor barbarus is, vooral in het begin van de ontwikkeling, gevoelig voor verstoring.
Ik zou Lasius niger aanraden, deze soort is erg makkelijk te houden.
Ik zou Lasius niger aanraden, deze soort is erg makkelijk te houden.
-
- Lid
sorry maar de lasius niger vind ik niks wand die heeft niks speciaals
- ricardovdh
- Lid
En wat dacht je dan van myrmica rubra? die is ook leuk en helemaal niet moeilijk te houden.
Maar waarom vind je dat lasius niger niks speciaals hebt? ik vind eigenlijk dat alle mieren wel iets speciaals heeft
.
Maar waarom vind je dat lasius niger niks speciaals hebt? ik vind eigenlijk dat alle mieren wel iets speciaals heeft

3x lasius flavus.
5x lasius umbratus.
6x lasius niger.
1x Messor barbarus.
5x lasius umbratus.
6x lasius niger.
1x Messor barbarus.
-
- Lid
Misschien kun je beginnen met bladsnijdersmieren? Die zijn best speciaal namelijk.
Als je echter een advies wil van mensen.hier op jet forum is de beste soort om mee te beginnen: lasius Niger.De reden hiervoor blijkt duidelijk uit de vragen die je stelt: je hebt helemaal geen ervaring/verstand van het houden en.zorgen voor mieren.
Als je het na een jaar nog steeds leuk vindt kun je dan altijd een 'leukere/speciale' soort aanschaffen. Je hebt dan een heel stuk meer ervaring.
Als je echter een advies wil van mensen.hier op jet forum is de beste soort om mee te beginnen: lasius Niger.De reden hiervoor blijkt duidelijk uit de vragen die je stelt: je hebt helemaal geen ervaring/verstand van het houden en.zorgen voor mieren.
Als je het na een jaar nog steeds leuk vindt kun je dan altijd een 'leukere/speciale' soort aanschaffen. Je hebt dan een heel stuk meer ervaring.
Acromyrmex octospinosus
V&O viewtopic.php?f=31&t=11916&p=87635#p87635
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Dat zijn geen makkelijke en goedkope soorten, ik zou dat niet aanraden. :)salamalfayed schreef:Misschien kun je beginnen met bladsnijdersmieren?
-
- Lid
Maar als je tussen de Lasius flavus moest kiezen.
Welke en waarom?
Welke en waarom?
-
Lasius flavus, omdat die beter geschikt is voor beginners.
-
- Lid
En als ik prof was en de beste van de wereld en het niet ging om begginers of niet
Dan kan je opzich onderhand elke mieren houden buiten army ants zou ik zeggen.
-
- Lid
Haha ik bedoelde het ook echt niet serieus en ben het helemaaFloris schreef:Dat zijn geen makkelijke en goedkope soorten, ik zou dat niet aanraden.salamalfayed schreef:Misschien kun je beginnen met bladsnijdersmieren?

Acromyrmex octospinosus
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
-
Je bent een beginner en je vraagt ons advies. Mijn advies is Lasius niger of Lasius flavus.
Elke beginner wil 3 keer per dag naar de mieren kijken, ik ook. Lasius niger kan daar tegen. Lasius flavus wat minder. Messor barbarus kan er ECHT NIET tegen.
Ik vind mijn Lasius niger nog steeds erg interessant. Lekker agressief en ze groeien snel. Lasius flavus blijft bij mij de hele dag in het buisje dus die vind ik wat minder spannend.
Elke beginner wil 3 keer per dag naar de mieren kijken, ik ook. Lasius niger kan daar tegen. Lasius flavus wat minder. Messor barbarus kan er ECHT NIET tegen.
Ik vind mijn Lasius niger nog steeds erg interessant. Lekker agressief en ze groeien snel. Lasius flavus blijft bij mij de hele dag in het buisje dus die vind ik wat minder spannend.
Klopt inderdaad, mijn Messor Barbarus laat ik gewoon volledig met rust maar mijn Myrmica Rubra kijk ik aventoe geregeld aan maar zo weinig mogelijk want dat vinden ze niet altijd even leuk.
-
- Lid
Dank
Laatst gewijzigd door maxkoopman op 29 jul 2013, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Salamalfayed ik dagt dat je het meenden ik ben meteen gaan kijken.
Kijk uit met dat soort grapjes stel dat ik ze echt gekocht had dan was ik nu misschien in de problemen.
Kijk uit met dat soort grapjes stel dat ik ze echt gekocht had dan was ik nu misschien in de problemen.
- ameiseman
- Lid
Gelukkig doe je als het goed is zelf altijd nog research voordat je een soort koopt, en komen dit soort problemen niet voor.maxkoopman schreef:Salamalfayed ik dagt dat je het meenden ik ben meteen gaan kijken.
-
- Lid
Dat zou dan erg dom van je zijn geweest. Mijn punt is echter dat je steeds om advies vraagt en vervolgens iets compleet anders wilt.maxkoopman schreef:Salamalfayed ik dagt dat je het meenden ik ben meteen gaan kijken.
Luister nou gewoon naar de mensen met ervaring. Begin met een Lasius niger kolonie(kun je zo vangen) en hou die eens een jaartje. Je zult tegen dingen aanlopen als: vochtigheid van het nest/voeding/ontsnapping/sterfte. Deze ervaring heb je gewoon nodig om een 'moeilijkere' soort te kunnen houden.
Dus vraag niet verder en luister naar het gegeven advies.

Acromyrmex octospinosus
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Camponotus vagus
Camponotus cruentatus
Camponotus ligniperdus
Messor barbarus
Ik ben dit jaar ook gestart met een Lasius kolonie. Het is interessant om te zien hoe ze zich gedragen in een formicarium, en je doet er wat ervaring mee op. Ik liep ook (en nog steeds
) tegen veel problemen aan. Deze kan je later voorkomen.
Bovendien is het ook een leuke soort: ik was twee weken weggeweest, en toen ik terugkwam kon ik 60 extra werksters bij de kolonie optellen!

Bovendien is het ook een leuke soort: ik was twee weken weggeweest, en toen ik terugkwam kon ik 60 extra werksters bij de kolonie optellen!
Niemand spreekt beter dan de mier, en zij zegt niets.
Ik begin ook met een Oogstmier, Messor barbarus.
Enige advies wat ik kan geven, wanneer je tegen het advies van de mensen met ervaring in gaat, heel veel lezen.
Voorbereiding.
Als je weet welke problemen anderen hebben en hoe ze dit oplossen ben je vaak zelf deze problemen een stap voor.
Althans dat hoop ik.
Ook ben ik mij er van bewust dat ik niet kan kijken bij mijn soort hoe alles gaat. De miertjes stressen is nu eenmaal niet echt slim.
Misschien is het een idee om mijn blogje te volgen wanneer ik mijn soort binnenkrijg?
Stel je kiest toch voor de oogstmier, kunnen we misschien wat communiceren betreft problemen etc.
Succes met je keuze!
Enige advies wat ik kan geven, wanneer je tegen het advies van de mensen met ervaring in gaat, heel veel lezen.
Voorbereiding.
Als je weet welke problemen anderen hebben en hoe ze dit oplossen ben je vaak zelf deze problemen een stap voor.
Althans dat hoop ik.
Ook ben ik mij er van bewust dat ik niet kan kijken bij mijn soort hoe alles gaat. De miertjes stressen is nu eenmaal niet echt slim.
Misschien is het een idee om mijn blogje te volgen wanneer ik mijn soort binnenkrijg?
Stel je kiest toch voor de oogstmier, kunnen we misschien wat communiceren betreft problemen etc.
Succes met je keuze!
wauw, ik lees dit nu pas, maar serieus Max: wat doe je hier?
Je vraagt dingen waar je het antwoord niet van wil horen, los van het feit dat (in mijn ogen) jij geen enkel respect zal hebben voor deze beestjes. Als jij meteen een Messor kolonie wil nemen heb ik oprecht medeleiden met die beestjes omdat ze het geen week zullen volhouden. En hoezo heeft lasius niger niks speciaals? Ze overleven dingen die geen enkel andere soort zal trekken, en ze planten zich snel voort en je kan er heerlijk naar kijken.
Dus doe lekker wat je zelf wilt(klinkt alsof je dat tochwel doet) maar val ons?of tenminste mij er niet mee lastig..
ps: salamalfayed

Je vraagt dingen waar je het antwoord niet van wil horen, los van het feit dat (in mijn ogen) jij geen enkel respect zal hebben voor deze beestjes. Als jij meteen een Messor kolonie wil nemen heb ik oprecht medeleiden met die beestjes omdat ze het geen week zullen volhouden. En hoezo heeft lasius niger niks speciaals? Ze overleven dingen die geen enkel andere soort zal trekken, en ze planten zich snel voort en je kan er heerlijk naar kijken.
Dus doe lekker wat je zelf wilt(klinkt alsof je dat tochwel doet) maar val ons?of tenminste mij er niet mee lastig..
ps: salamalfayed

- Floris
- Teamlid
- Contacteer:
Lief zijn voor elkaar, jongens.Hertcerf schreef:wauw, ik lees dit nu pas, maar serieus Max: wat doe je hier? :|