Lasius niger (jenteboy123)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
jenteboy123
Lid

Lasius niger (jenteboy123)

Bericht door jenteboy123 »

Welkom in mijn blog!
Ik heb tijdens de winterslaap van GvG een lasius niger kolonie gekocht. 1 gyne, en 3 werksters. (de andere 2 zijn overleden)
Ik heb ze nu wakker gemaakt, dus nu is het wachten maar :) Tot nu toe hebben ze weinig activiteit.
Ik heb vandaag uit een zwerm buiten een vliegje gevangen en aangeboden. nu maar hopen dat ze toehappen.
Ook heb ik 2 watjes waarin ik water en suikerwater aanbied. Ik heb ze op mijn kamer waar het ongeveer 15 graden is.
Tot nu toe zijn er geen larven.
Vragen en opmerkingen: Klik
Foto:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jenteboy123 op 11 mar 2014, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
GvG

Re: Lasius niger (jenteboy123)

Bericht door GvG »

Jammer dat er twee werksters dood zijn gegaan... Het waren er al niet zoveel! Zijn er nog wel larven? Dan komt het vast wel goed.

Hoe heb je de uitbraakpreventie geregeld?

Je kan het suikerwater beter aanbieden in een vakje uit een lege pillenstrip met een klein watje erin.

Vlak na de winterslaap zullen ze nog niet veel zin hebben in vliegjes, geen zorgen dus als ze nog even niets eten.

Succes!

Edit: kan je een topic aanmaken in het forum "vragen en opmerkingen"? Dan kunnen we daar reageren. Dan hou je dit blog overzichtelijk.
jenteboy123
Lid

Nee, er zijn geen larven.
Ik heb qua uitbraakpreventie een dun laagje kalk aangebracht.
Bedankt voor de tip, ik zal dat doen :)
Ik heb btw het vragen en opmerkingen topic gelinkt in het topic.
Ubo
Lid

Bericht door Ubo »

Veel succes met je kolonie! Een tip: haal informatie uit blogs van meer ervaren leden die ook Lasius niger houden :)
jenteboy123
Lid

Op dit moment is er eigenlijk geen activiteit. Nog steeds geen voedsel aangenomen, de 3 werksters telkens onder de gyne en tot nu toe niet buiten gezien. Ook geen larvjes.
Plaats reactie